Zoek het maar uit – Chantal van Gastel

Zoek het maar uitTitel: Zoek het maar uit
Auteur: Chantal van Gastel
Verschenen: 2011
Pagina’s: 430
Uitgever: The house of books

Wat zou jij doen als je een tweede kans kreeg in je leven? Met die vraag wordt Ella geconfronteerd als haar schijnbaar perfecte leventje overhoopgehaald wordt door een gewapende overval die ze ternauwernood overleeft. Is haar baan in een boekwinkel eigenlijk wel genoeg voor haar? Wanneer gaat ze nu eindelijk zelf een boek schrijven? Wordt het niet eens tijd om te gaan samenwonen met haar ideale vriendje Owen? En waarom denkt ze opeens weer aan Dex, de jongen met wie ze opgroeide, haar eerste grote liefde? Gelukkig kan Ella met alles wat haar bezighoudt terecht bij haar oma. Dan stuit ze op een geheim dat oma altijd met zich heeft meegedragen over haar eigen jeugdliefde.

Mening over Zoek het maar uit

Zoek het maar uit heeft mij ontzettend verrast, in positieve zin. Het was het eerste boek wat ik las van Chantal van Gastel. Wat eigenlijk een schande is omdat ik overal geluiden hoorden dat haar boeken erg goed waren. Voorafgaand had ik niet heel veel verwacht, gewoon een simpele zoetsappige chicklit die lekker weg leest, maar dit boek is zoveel meer! Het begint meteen goed omdat er daadwerkelijk iets gebeurd. Ik haat het als boeken langzaam op gang moeten komen maar hier is meteen actie en dat mag ik wel. Gewaagd, maar op een goede manier. Het boek houdt me vanaf begin af aan vast en laat me niet meer los. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen met als gevolg dat ik om 2 uur ´s nachts nog steeds lag te lezen. Dit boek is niet zomaar een chicklit, het is een diepgaand verhaal en je krijgt echt het gevoel alsof je de personen in het boek leert kennen. Het boek is in principe best voorspelbaar. In het begin weet je eigenlijk meteen wat er aan het eind zal gebeuren, maar hoe die gebeurtenis tot stand kwam was een groot raadsel. Er gebeuren zoveel dingen waardoor ik steeds een andere kant op getrokken werd. Wanneer ik dacht dat ik nu toch echt wist wat er ging gebeuren, gebeurde er weer iets heel anders en dat hield mijn aandacht ook vast. Ik wilde weten wat er gebeurde. Ik heb dit boek dan ook in een zucht uitgelezen en achteraf vond ik dit jammer want ik wilde niet dat het boek uit was. Zoek het maar uit is echt een topper en ik ben van plan zeker meer boeken van Chantal te gaan lezen.

Meer recensies lezen van de boeken van Chantal van Gastel? Klik dan hier.