Boekrecensies,  Chicklit

Wat spook jij uitTitel: Wat spook jij uit?
Auteur: Sophie Kinsella
Verschenen: 2009
Pagina’s: 384
Uitgever: The House Of Books
Originele titel: Twenties girl

Lara Lington heeft altijd al een grote fantasie gehad. Maar nu gelooft ze dat ze echt gek aan het worden is. Normale jonge vrouwen kunnen toch geen geesten zien? Onlangs is Lara’s oudtante Sadie overleden en die heeft het voor elkaar gekregen om met Lara in contact te treden – in de vorm van een brutaal, veeleisend meisje dat van dansen houdt. Zij kan niet rusten voordat haar laatste verzoek is ingewilligd. Lara moet voor Sadie een zoekgeraakte ketting opsporen. Alsof Lara zelf al niet genoeg problemen heeft. Haar nieuwe bedrijfje is bijna failliet, haar zakenpartner is er vandoor, en haar ex heeft een ander. Gelukkig wordt het leven met de sprankelende Sadie een stuk spannender. Hun schattenjacht zorgt voor glamour, intrige en ouderwets warme romantiek.

Mening over Wat spook jij uit?

Dit was het eerste boek dat ik van Sophie Kinsella heb gelezen, ja echt waar. Ik kan je vertellen dat het een geweldig leuk boek is. Het zit vol met leuke humor en avontuur. Lara’s oudtante Sadie overlijdt en komt in contact met Lara. In het begin moeten ze helemaal niks van elkaar hebben en vinden ze elkaar maar irritant. Maar naarmate het verhaal vordert, worden ze onafscheidelijk. Het verhaal neemt af en toe verrassende wendingen, en is niet voorspelbaar. Nouja, op het einde wel een beetje, maar dat moet je zelf maar lezen. Ik vind het zelf een heel erg leuk boek! Het las echt heerlijk door en was moeilijk om weg te leggen, echt een aanrader als je geen standaard chicklit wil lezen, maar een chicklit die origineel en anders is. Ook is de schrijfstijl van Kinsella heel fijn om te lezen.

Meer recensies lezen van de boeken van Sophie Kinsella? Klik dan hier.