Geek girl Titel: Geek girl
Auteur: Holly Smale
Verschenen: Juni 2013
Pagina’s: 304
Uitgever: Gottmer Uitgevers Groep
Originele titel: Geek girl

‘Mijn naam is Harriet Manners en ik ben een “geek”. Ik weet dat omdat ik het net heb opgezocht in het woordenboek. Ik heb een vinkje gezet naast de symptomen die ik herken, en ze blijken allemaal op mij van toepassing! Eerlijk gezegd komt het niet als een enorme verrassing.’

Harriet Manners weet best veel; zo weet ze dat een mens gemiddeld 15 keer per dag lacht, hommels niet kunnen lopen, en dolfijnen met één oog open slapen. Ze is geen nerd, maar een charmante allesweter – een geek, zeg maar. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model en besluit dat dit dé kans is om van haar geeky imago af te komen.

Mening over Geek Girl

Harriet is een meisje waarvan je al vanaf het begin doorhebt dat zij een echte geek is. Ze heeft één beste vriendin én een stalker. Daarnaast maakt het haar nog meer af doordat ze de gekste kleren draagt. Harriet is geen meisje dat zich bezig houdt met mode. Nee, ze pakt gewoon wat in haar kast hangt. Of het bij elkaar past? Geen idee, kleding is kleding toch? Haar ouders maken het er niet minder erg op. Haar vader die populair wilt zijn en haar stiefmoeder die een strenge advocaat is. Dan moet ze samen met haar beste vriendin Nat naar het centrum, er zijn scouts voor modellen! Liever blijft ze ziek in bed liggen, helaas heeft ze het beloofd. En dan wordt ze gescout, door Nick.

Ik heb zo hard gelachen om dit boek. Harriet is echt het toppunt der toppunt van geek zijn. Ik geniet zó erg van haar personage. Holly Smale weet alles zo goed en grappig neer te zetten, daarnaast is het ook nog eens een simpel boek om te lezen. Ik heb hem zelfs binnen een paar uur uitgelezen!
De weetjes die Harriet tussendoor vertelt zijn super grappig. Veel van de weetjes wist ik zelf niet eens! Wat ik nog leuker vond om te lezen waren de stukjes met haar ouders erbij. Ik zou ontzettend gek worden als ik Harriet zou zijn. Maar eerlijk is eerlijk, haar vader is hilarisch. Ik zie het zo voor me en vraag me telkens af waarom Harriet haar vader nog niet een klap heeft verkocht.
Ook al is dit boek over het algemeen erg grappig en niet heel serieus geschreven, geeft het boek aan het einde nog een mooi boodschap met zich mee. Hierdoor sluit het boek zichzelf heel erg goed af.
Het boek is vanaf het begin tot en met het einde ontzettend leuk en grappig om te lezen.
Dit boek is zeker een aanrader voor de jongere meiden onder ons, maar de volwassene zouden dit boek ook eigenlijk niet moeten missen. Het lach-gehalte is ontzettend hoog!