Carries Dagboeken Titel: Carries Dagboeken
Auteur: Candace Bushnell
Verschenen: mei 2010
Pagina’s: 259
Uitgever: Prometheus
Oorspronkelijke titel:  The Carrie Diaries

Carrie Bradshaw, stijlicoon en geliefd personage uit Sex and the City, is terug! Bushnell neemt ons mee naar de late jaren zeventig, waar we in het landelijke Castlebury kennismaken met fashionable tiener Carrie. Ze worstelt net als iedereen met ontluikende liefdes, highschooldrama’s, vervelende zusjes en oude vriendschappen, maar Carrie is ook anders dan de rest. Zij droomt niet van toelating tot een vooraanstaande universiteit of een baan in de omgeving, maar van een schrijverscarrière in New York. Carries dagboeken beschrijft de zoektocht naar de ultieme tas, man en toekomst. Een must voor alle SATC-fans!

Mening over Carries Dagboeken

Het verhaal speelt zich af in de late jaren ’70. Carrie woont met haar vader en twee zusjes (jup, in de serie heeft ze maar één zusje!) in het saaie dorpje Castlebury. Carrie zit in haar laatste jaar van high school en ze droomt van een carrière als schrijfster. Echter wordt ze afgewezen voor een zomercursus Creatief Schrijven in New York. Gelukkig komt dan nieuweling Sebastian Kydd op school: haar onbereikbare liefde. Tot haar grote verbazing ziet hij haar wel staan en krijgen de twee een relatie. Maar is Kydd wel zo leuk als hij zich voordoet? En dat is niet haar enige zorg. Ze heeft ook nog eens te maken met ruzies met vriendinnen, een bezorgde vader, populaire meiden op school, haar toekomst en haar irritante zusjes.

Ik keek eerst de serie en las toen pas het boek. Dit is geen goede combinatie kan ik je vertellen. Ik ging alles door elkaar halen en op een gegeven moment wist ik niet meer wat er nu in het boek was gebeurd en wat er in de serie was gebeurd. Als je de serie nog niet hebt gezien en je wil het boek ook nog lezen? Dan raad ik je dus aan om eerst het boek te lezen.

De serie vind ik leuker dan het boek, omdat daar toch wel meer spannende dingen gebeuren. De serie is anders dan het boek. Zo heeft Carrie in het boek twee zusjes, in de serie maar één en zijn de karakters in het boek, bijvoorbeeld George, ook anders dan in de serie. Carries Dagboeken valt in de categorie: een wegleesboek voor op het strand en daarvoor is hij prima. Als je fan bent van SatC raad ik je zeker aan om dit boek te lezen, je zult veel dingen van de ‘oude’ Carrie ook al hier herkennen. Ik kan je vertellen: het einde is heel erg leuk.