Bestseller babe Titel: Bestseller babe
Auteur: Holly McQueen
Verschenen: juni 2009
Pagina’s: 319
Uitgever: The house of books
Originele titel:The glamorous double life of Isabel Bookbinder

Het leven van Isabel Bookbinder is niet bepaald opwindend. Ze heeft een saai vriendje en een duffe baan bij een krant. Gelukkig heeft de altijd optimistische Isabel een geweldig plan. Ze gaat een bestseller schrijven. Ze wordt beroemd! Er staat natuurlijk nog geen letter op papier, maar Isabel dagdroomt er lustig op los. Vooral wanneer ze de waanzinnig aantrekkelijke literair agent Joe Madison ontmoet. Tot ze op haar werk per ongeluk een enorme blunder maakt, die uitgroeit tot een politiek seksschandaal.

Mening over Bestseller babe

Isabel is een vrouw die een baantje heeft bij de krant. Om haar ouders te laten denken dat zij een geweldige baan heeft besluit ze te liegen over haar baantje. Bij haar ouders heeft ze een hogere functie bij de krant, terwijl ze eigenlijk helemaal niks is. Dan heeft Isabel nog het idee om een bestseller te gaan schrijven, simpel toch? Ze hoeft alleen maar te werken aan haar looks en te denken aan hoe zij moet doen tijdens tvshows. Oja, en nog een boek schrijven, maar dat kan altijd nog. Plotseling moet zij een collega vervangen die afwezig is op werk. Daar ontmoet ze de literaire agent Joe Madison. Het interview vergeet ze volkomen en stort zich op “het hebben van een literaire agent”. Omdat ze zó druk bezig is met haar “bestseller carrière” vergeet ze alles om haar heen, en wordt alles alleen maar erger en erger.

Bestseller babe is het eerste boek over de hilarische Isabel Bookbinder. Ik hou van Isabel en kan enorm om haar lachen. De manier hoe Isabel denkt is gewoon té grappig. Ik denk dat iedereen zich wel een klein beetje kan vinden in Isabel, en anders wel een vriendin die een beetje op haar lijkt. Het is een typisch meisje dat heerlijk onverwachts uit de hoek kan komen.
Bestseller babe leest als een trein. Een heerlijke chicklit wat mij qua snelheid van lezen deed denken aan de shopaholic serie van Sophie Kinsella. Bestseller babe kan zichzelf zeker een boek noemen van top kwaliteit chicklit. Het boek leest goed en makkelijk door. Ontzettend vaak heb ik zitten lachen, en nog vaker heb ik met mijn hand tegen mijn hoofd geslagen omdat Isabel zó ontzettend dom bezig was.

Dit is het eerste deel van een tot-nu-toe driedelige serie, en moet zeker worden gelezen door elke chicklit fan!

Meer recensies lezen van de boeken van Holly McQueen? Klik dan hier.