BlijfTitel: Blijf!
Auteur: Allie Larkin
Verschenen: 2010
Pagina’s: 367
Uitgever: The House of Books
Oorspronkelijke titel: Stay

Savannah heeft een gebroken hart. De man waar ze gek op is gaat trouwen met haar beste vriendin. In een dronken bui koopt ze via internet een schattig hondje. Maar in plaats van een pluizige puppy krijgt Savannah een enorme onhandige joekel van een beest. Joe rent als een razende door het huis, kwijlt alles onder en reageert alleen op Slowaakse politiecommando’s. Savannah is ten einde raad en zoekt een dierenarts. Ze vindt het helemaal niet erg dat daar ineens dokter Alex Brandt is om haar te helpen met Joe.

Mening over Blijf

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: dit is een geweldige chicklit! Hij doet me heel erg denken aan Zwaar Verliefd van Chantal van Gastel, dat boek gaat namelijk ook over een vrouw, een hond en een dierenarts. Door de heerlijke schrijfstijl van Allie Larkin vlieg je door het boek en vertoef je zo een paar uurtjes in het leven van Savannah.

Savannah is een leuke meid die al wat tegenslagen in haar leven heeft gehad. Wat kun je verwachten van dit verhaal? Humor, een sexy dierenarts, herkenbare vrouwendingen, maar ook zeker emotionele diepgang. Ik denk dat dit verhaal herkenbaar voor je is als je zelf ook een huisdier hebt. De liefde voor dieren is dan ook zeker een mooie toevoeging aan deze heerlijke chicklit.

Als je zin hebt in een fijne chicklit om te lezen dan is dit een aanrader. Blijf! is anders dan andere chicklits die ik heb gelezen en ik kan hem dan ook zeker aanraden. De fijne schrijfstijl van Allie Larkin zorgt ervoor dat je dit boek echt in een mum van tijd hebt uitgelezen. Heerlijk, zo’n verhaal om te lezen. Natuurlijk zijn sommige dingen wel wat voorspelbaar, maar dat hoort bij chicklit.