Buren with Benefits
Boeken,  Boekrecensies,  New Adult

Buren with Benefits (Onbreekbaar #1) – Lisette Jonkman

YES! Lisette Jonkman is weer terug! Deze keer met een drieluik, alleen als e-book te verkrijgen. Het eerste deel van de Onbreekbaar-serie is Buren with benefits en ik kon niet wachten om het boek te gaan lezen.

Abigail Martens werkt in een café en doet af en toe een modellenklusje. Ze woont nog steeds in een studentenkamer (meer kan ze niet betalen). Is dit het grote mensenleven waar ze van droomde? Ferdinand Frericks kan niet wachten tot zijn studentenleven begint. Hij sluit zich aan bij een studentenvereniging en stort zich op de avontuurtjes met zijn studiegenotes. Ondertussen blijft hij zijn buurvrouw Abby steeds op onhandige momenten tegen het lijf lopen. Zij maakt iets anders in hem los dan alle hockeyblondines bij elkaar. Als Abby haar blaaskakerige buurjongen Ferdi ontmoet, is haar eerste gedachte dat hij een dertien-in-een-dozijn-corpsbal is. Ze besteedt geen extra aandacht aan hem, maar dan redt hij haar uit een potentieel gevaarlijke situatie met haar bezitterige ex Tom en leert ze een heel andere kant van hem kennen.

Lisette Jonkman is een van mijn favoriete Nederlandse schrijfsters. Letterlijk al haar boeken vond ik leuk en ik was al verslaafd aan haar boeken toen ik voor het eerst Verkikkerd las. En ik kan je alvast verklappen: met Buren with benefits stelt Lisette niet teleur!

Dit boek gaat over Abby en Ferdi, twee bekende personages uit de Verkikkerd-serie. Het duurde even voordat ik ook alweer precies wist wie ze waren. Verkikkerd heb ik in 2013 voor het laatst gelezen! Maar al snel weet ik het weer: Abby is barvrouw en aanstormend model, Ferdi is student die net in Enschede is komen wonen. Leuk om te weten: Lucy uit Verkikkerd komt ook regelmatig voorbij in het boek!

Ze lopen elkaar tegen het lijf en wat volgt is een periode van aantrekken en afstoten. Steeds maar weer. Ferdi weet niet hoe hij om moet gaan met zijn verliefde gevoelens voor Abby in combinatie met alle aandacht die hij van meiden op stap krijgt. En van zijn ex die langskomt als het haar uitkomt. Abby heeft ook duidelijk gevoelens voor Ferdi, maar ze wordt achtervolgd door een relatie uit haar verleden waar ze niet heel blij van wordt. Doordat de perspectieven steeds afgewisseld worden – het verhaal wordt verteld door Ferdi en Abby – leer je beide personages goed kennen. Al mis ik hier en daar nog wel wat verdiepende informatie over hun verleden bijvoorbeeld. Maar goed, er komen nog twee delen aan, dus wie weet wat daar gaat gebeuren. Al verwacht ik dat daar andere personages de hoofdrollen gaan vervullen.

‘Na Buren with benefits snakte ik naar meer!’

Dit boek heeft meer weg van een New Adult dan van een chicklit of roman. Hoe dat komt? Er zit een vurige seksscène van een heel hoofdstuk in. Geen 50 tinten grijs stijl, maar zorgvuldig gekozen woorden, waardoor het wel netjes blijft. Dat kan ik waarderen! Lisette laat hiermee een andere kant van zichzelf zien. Benefits met buren is een boek dat je in een mum van tijd uit hebt. De grappige schrijfstijl van Lisette zorgt ervoor dat je als een speer door het boek vliegt. Voor je het weet heb je het uit en wil je doorlezen! Het is namelijk een open eind, wat een rotstreek, Lisette! Helaas moeten we daar nog even op wachten: in oktober komt het vervolg ‘Onbegrensde liefde’ uit. Ik snak in ieder geval naar meer en ik kan niet wachten tot ik aan het tweede deel kan beginnen.

Meer recensies lezen van de boeken van Lisette Jonkman? Klik dan hier.

Buren with Benefits

Titel: Onbreekbaar (Buren with Benefits #1)