Ave Cesaria – Sanne Hillemans

Ave Cesaria is het tweede deel van de boekenserie geschreven door Sanne Hillemans. Deel één (Circus Cesaria) was een geweldig boek om te lezen. Benieuwd of deel twee net zo goed is? Lees dan snel verder.

Ave Cesaria is het vervolg op Circus Cesaria en gaat verder waar het vorige boek eindigde. Het kan daarom niet als los verhaal gelezen worden.

Ik zal niet te veel in gaan op de inhoud van het verhaal, vooral niet omdat het een tweede deel is. Ave Cesaria is niet goed te lezen als losstaand boek. Iets dat Sanne Hillemans ook goed duidelijk maakt als je het boek wil gaan kopen.
Ik moest even snel de laatste bladzijde van Circus Cesaria openslaan om te zien waar het ook al weer geëindigd was. Het was al een tijdje terug dat ik dit deel had gelezen. Bij een ‘oja’ begon ik dan ook direct met het lezen van deel twee. Goed is dat het boek direct verder gaat waar het is geëindigd. Geweldig eigenlijk, want het eerste deel had zo’n enorme cliffhanger.

‘Nederland moet trots zijn op weer een prachtige boekenserie in haar collectie’

Het hele boek voelt alsof je een film aan het kijken bent. Alles wat er op papier stond kon ik zo duidelijk voor me zien. Dat is dé kracht die je moet hebben als auteur, en Sanne Hillemans heeft die. De emoties vliegen je om de oren en telkens wanneer je denkt dat het boek eindelijk weer iets rustiger wordt, begint er weer een waar spektakel waar je u tegen zegt. Ze weet de heftige emotionele momenten zo goed te beschrijven dat je je helemaal in gaat leven in de hoofdpersoon. Zelfs op zo’n manier dat je de personen die je in eerste instantie niet zo leuk vond, leuk gaat vinden. Puur omdat je mee gaat leven met de situatie en je ze gaat begrijpen. Het lijkt wel alsof je er als omstander constant naast staat. Soms wil je ze dingen toeschreeuwen, doe niet, of juist doe wel. Maar de meeste momenten wil je eigenlijk gewoon genieten van het verhaal. En vooral toekijken hoe de personen de beslissingen nemen en hopen dat daar goede dingen uit voort komen.

Ik heb in lange tijd geen boek meer gelezen waarin ik zo kon meeleven met elk personage. Sanne Hillemans heeft dit zo goed en knap gedaan, dat ik er enorm van kan balen dat het boek niet nog een derde deel krijgt. Petje af voor zo’n serie. Nederland moet trots zijn op weer een prachtige boekenserie in haar collectie.

Tipje: haar ebook is nu maar €5!

ave cesaria

Titel: Ave Cesaria