Anna and the French Kiss

Anna & de French kiss – Stephanie Perkins

Anna & de French kiss is het debuut van schrijfster Stephanie Perkins. Inmiddels is er al een hele reeks verschenen in deze stijl, maar in het Nederlands is alleen dit boek verschenen. Dit boek stond al veel te lang op mijn wishlist, toen ik hem voor mijn verjaardag kreeg sprong ik dan ook een gat in de lucht. Vandaag vertel ik je wat ik van Anna & de French kiss vind: is dit boek de hype waard, of toch niet?

Waar gaat Anna & de French Kiss over?

Anna kijkt erg uit naar haar laatste jaar op school in Atlanta, waar ze een cool bijbaantje heeft, een lieve vriendin en waar haar secret crush opeens interesse in haar lijkt te hebben. Dan wordt ze door haar vader naar de kostschool in Parijs gestuurd. Anna voelt zich eerst doodongelukkig, maar dat gevoel ebt gauw weg als ze Étienne St. Clair ontmoet. Étienne is charmant en heeft de looks & de brains… en een vriendin. Maar in de Stad van de Liefde moeten wensen uit kunnen komen. Zal een jaar vol bijna-romantische ervaringen eindigen met de felbegeerde French Kiss?

Ik ben dol op young adult boeken die een romantisch tintje hebben! Van dat soort boeken kan ik geen genoeg krijgen. Anna & de French kiss stond al tijden op mijn ‘moet ik hebben en lezen’ lijstje, je kunt dus wel begrijpen dat ik hem in een mum van tijd uit heb gelezen toen ik het boek heb gekregen.
Het verhaal klinkt erg fijn: een meisje dat naar Parijs moet verhuizen (verplicht!) om naar een kostschool te gaan. Ze kent de stad niet, de taal niet. Eigenlijk erg eenzaam, maar in plaats daarvan besluit Anna vrienden te maken. En wat voor vrienden. Ik vind ze geweldig! Elk personage is helemaal uitgewerkt waardoor je ze beter leert kennen. Je kijkt in het hoofd van hoofdpersonage Anna, maar Etienne en Meredith leer je ook zeker goed kennen.

Stephanie Perkins heeft een erg vlotte pen en daardoor leest het boek als een speer. Ik had hem binnen een paar dagen uit, en dat terwijl ik fulltime stage loop. Het verhaal heeft echt iets heel liefs, schattigs en is erg cute. Ik heb echt gigantisch zitten wegzwijmelen en ben een beetje verliefd op Etienne. Hij is zo’n schat van een jongen. Je weet eigenlijk vooraf al dat het boek een goed einde heeft, want het heeft alle elementen van een feelgood verhaal. Het einde vond ik dan ook erg leuk, maar ik moet je wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was dat ik niet meer kon doorlezen. Ik vond het echt een enorm leuk, cute verhaal. Een aanrader als je van chicklit houdt, van YA en van romantiek. I loved it!

Meer recensies lezen van de boeken van Stephanie Perkins? Klik dan hier.

Hush Hush Becca FitzpatrickTitel: Anna & de French Kiss
Auteur: Stephanie Perkins