Boekrecensies,  New Adult

9 november – Colleen Hoover

9 november

Een nieuw boek van Colleen Hoover: eindelijk! 9 november is het boek waar ik het meest lang naar heb uitgekeken en ik mocht hem eindelijk lezen. Ik kon serieus niet wachten. Of mijn wachten werd beloond lees je in deze recensie.

Colleen Hoover, de populairste New Adult-auteur van het moment, laat in 9 november opnieuw zien waar ze goed in is. Dit verhaal strekt zich uit over vijf jaren, waarin hoofdpersonen Fallon en Ben elkaar ieder jaar treffen op, jawel, 9 november. De eerste ontmoeting is op het vliegveld, waar ze de hele dag met elkaar doorbrengen. Ieder jaar ontmoeten ze elkaar ook weer op diezelfde plek. 9 november is een bijzonder liefdesverhaal van Colleen Hoover, die altijd uitblinkt in originaliteit en inlijstwaardige quotes.

In 9 november draait het verhaal om Fallon. Je leert haar in het begin kennen waarbij je er achter komt dat zij een heftige situatie heeft meegemaakt en dit sindsdien met zich meedraagt. Vanaf het moment dat je haar leert kennen begint ook direct het verhaal van haar en Ben. Je leest vanuit zowel het perspectief van Fallon als van Ben. Wat ik ontzettend leuk vind aan dit boek is dat het zich afspeelt binnen een tijdsbestek van 5 jaar waarbij de focus ligt op een dag. 9 november, in dit geval. 9 november heeft een bepaalde betekenis gekregen voor Fallon en Ben en daarom keren zij ieder jaar weer opnieuw terug naar elkaar om elkaar te ontmoeten.

Hoewel ik het heel leuk vond om te lezen vanuit dit perspectief, met die ene dag in het jaar, vond ik het ook lastig. Ik heb me continu afgevraagd wat er in die tussentijd gebeurde, op de dagen dat Fallon en Ben niet afspreken. Het zou dan alleen wel een heel dik boek zijn geworden als dit óók nog eens zou worden beschreven.

“Colleen Hoover bewijst met 9 november dat ze de beste New Adult schrijver is”

9 november is een ontzettend mooi verhaal, boordevol liefde en romantiek, dat je echt weet te raken. In het boek komen allerlei belangrijke elementen aan bod die jou en mij ook kunnen overkomen. Ik kan je verzekeren dat alles dat aan bod komt in het boek je keihard weet te raken. Ik heb meerdere malen met tranen in mijn ogen gelezen over de liefde tussen Fallon en Ben, maar ook alles wat zij hebben meegemaakt. Dit soort boeken blijven voor mij toch wel de beste boeken, want ik kan me hier heel goed in inleven.

Met ieder boek dat verschijnt van Colleen Hoover verbaas ik me er weer over wat voor magie deze vrouw met zich meedraagt. Ze weet geweldige verhalen te schrijven met een hele krachtige boodschap, waardoor je haar boeken vol emoties leest. Iedere keer dat ik een boek heb uitgelezen van Colleen Hoover vraag ik me af: “Hoe kan het zo zijn dat ieder boek dat ik lees, de vorige overtreft?”. Inmiddels weet ik dat Colleen Hoover gewoonweg een van de beste, al dan niet beste, New Adult schrijfsters is. Met dit boek bewijst ze dat weer.

9 november

Titel: 9 november
Auteur: Colleen Hoover