Adorable Bookclub,  Boekrecensies,  Young adult

Zwartkunst (Spellcaster #3) – Claudia Gray

Laura van de Adorable Bookclub las het derde en laatste deel uit de Spellcaster serie van Claudia Gray. Benieuwd wat ze van dit deel vond? Lees dan snel de recensie!

Nadia voelt dat haar magische krachten toenemen, maar toch is ze nog steeds een beginneling. In een laatste poging om het stadje waarin ze woont te redden doet ze alsof ze kiest voor de duistere macht die hen bedreigt en begeeft ze zich op het gevaarlijke pad van de zwarte magie. Daardoor wordt ze wel afgesneden van de hulp van haar vrienden. Ze mist vooral de steun van Mateo, waardoor ze zich kwetsbaarder voelt dan ooit en op een vreemde manier steeds meet wordt aangetrokken tot de duisternis. Ondertussen zit haar gezworen vijand Elizabeth ook niet stil. Ze blijkt tot nog meer in staat dan Nadia had gedacht en brengt het kwaad steeds dichterbij.

Het spannende slot van de Spellcaster serie! Nadia heeft in het vorige deel voor zwarte magie gekozen om zo te proberen om haar stad en vrienden te redden. Ze werkt nu samen met Elizabeth om de Ene Beneden naar haar stad te halen om de wereld te verwoesten. Ondertussen probeert Nadia zichzelf te blijven en een manier te vinden om Elizabeth te redden, maar ze merkt steeds meer de verleiding die de zwarte magie haar biedt. Elizabeth daarentegen wantrouwt Nadia nog steeds en is ondertussen haar eigen plan aan het uitvoeren om de Ene Beneden te laten zien dat zij de trouwste volger is. Elizabeth is sterfelijk geworden, dus ze zal haar plannen snel moeten doorzetten voordat het te laat is.

‘Je blijft in het laatste deel van begin tot eind geboeid’

Mateo en Verlaine proberen Nadia te helpen, maar het wordt steeds lastiger. Ze beginnen met een aantal mensen, die weten wat er speelt in de stad, een club om het kwaad te bestrijden. De mensen in de stad komen steeds meer tot de ontdekking dat er iets niet klopt, er gebeuren gevaarlijke dingen. Overstromingen, weersveranderingen en ongelukken beginnen de stad over te nemen. Ondertussen zoeken Aza en Verlaine elkaar steeds meer op en Aza komt in twijfel over zijn gevoelens en wat hij wil. Nadia voelt steeds meer de kracht van de Ene Beneden en beseft dat ze snel in actie moet komen, maar Elizabeth blijft haar enkele stappen voor. Op het moment dat zelfs Aza naar de hel wordt gestuurd en de laatste stap wordt gemaakt om de Ene Beneden te bevrijden, zit er maar één ding op, Verlaine en Nadia moeten een bezoekje brengen aan de hel.

Na het tweede deel was ik wel al een stuk nieuwsgieriger geworden naar het einde van dit verhaal. Claudia Gray heeft een spannend laatste deel geschreven, waarin je van begin tot einde geboeid blijft. Telkens als je denkt te weten hoe het af gaat lopen komt er een kleine verandering in het verhaal waardoor je weer op een ander spoor gezet wordt. Het enige wat in mijn ogen jammer was, is dat het einde wel heel snel wordt beschreven. Op het einde van het verhaal bleef ik wel nog met een hoop vragen zitten, ondanks dat het verhaal wel afgesloten wordt. Je blijft nieuwsgierig naar het leven van de hoofdpersonen. De Spellcaster serie is zeker een aanrader als je houdt van fantasy en Young Adult!

zwartkunst

Titel: Zwartkunst (Spellcaster #3)
Auteur: Claudia Gray