Samenzwering Titel: Samenzwering (Darkness rising #1)
Auteur: Kelley Armstrong
Verschenen: Maart 2012
Pagina’s: 368
Uitgever: Moon
Originele titel: The Gathering

Maya Delaney woont in het kleine onderzoeksdorpje Salmon Creek en voelt zich sterk verbonden met de natuur. Maar dan beginnen er vreemde dingen voor te vallen in het dorpje. Een jong meisje verdrinkt op mysterieuze wijze in een kalm meer, poema’s verschijnen rond Maya’s huis en haar beste vriend Daniel voelt zich opeens niet op zijn gemak bij bepaalde mensen en dingen. Een van die mensen is Rafe, de nieuwe bad boy van het dorp, die wel heel geïnteresseerd is in een specifiek detail van Maya: haar tatoeage in de vorm van een pootafdruk…

Maya woont al sinds ze klein is in het kleine dorpje Salmon Creek. Het is een onderzoeksdorpje dat grote geheimen met zich mee draagt in de medicijnenwereld. Maya is als vondeling neergelegd en wordt nu opgevoed in het dorpje. Ze voelt zich al sinds ze klein was sterk verbonden met de natuur. Ze woonde daar altijd vredig, tot haar beste vriendin op mysterieuze wijze verdrinkt. Sindsdien voelt Maya zich nooit meer dezelfde, al helemaal niet sinds die nieuwe jongen in het dorp is komen wonen. Alles begint een rare en ongewone wending te krijgen.

‘Samenzwering is een geweldig boek en hij is heel verslavend!’

Ik ben dol op de schrijfstijl van Kelley Armstrong. Ze schrijft zo ontzettend vlot. Voor je het weet, is het boek alweer uit! Haar verhalen hebben altijd iets mysterieus. Ook het verhaal van Samenzwering draagt weer een mysterie met zich mee. Wat ook kenmerkend is aan Kelley Armstrong, is dat de delen in het boek écht één compleet verhaal vormen. De delen in het verhaal houden daarom ook steeds plotseling op, ook in dit deel is dat weer het geval. Een voordeel hiervan is dat je echt door moet lezen.

Om toch een nadeel van het verhaal te noemen.. Ik stoorde mij best erg aan het liefdesgedeelte. Ik vond het een beetje irritant en iets te klef beschreven wat mij betreft. Van mij hoefde dit er niet perse in te staan, maar ik snap als mensen een beetje klefheid tussendoor heerlijk vinden om te lezen.
Naast dat kleine nadeel is Samenzwering verder echt geweldig. Ik raad hem zeker aan bij elke YA lezer. Dit is een serie die al ontzettend verslavend begint. Een serie die ik zeker zal aflezen!

Meer lezen van Kelley Armstrong? Klik hier voor de recensie van Bezwering, deel 1 van de Darkest Powers-serie.

Rating: 4.5/5