De verdwenen bruid
Adorable Bookclub,  Boekrecensies,  Thriller

De verdwenen bruid – Mary Higgins Clark & Alafair Burke

Sophie van de Adorable Bookclub las het boek De verdwenen bruid van Mary Higgins Clark & Alafair Burke. Benieuwd wat zij van het boek vond? Haar recensie lees je vandaag op onze website!

Waar gaat De verdwenen bruid over?

Palm Beach, Florida. De mooie jonge Amanda staat op het punt te trouwen met de liefde van haar leven. Maar de dag voor de ceremonie, met al haar vrienden en familie om zich heen en tijdens de drukte rondom alle voorbereidingen, verdwijnt Amanda. Vijf jaar later is Laurie Moran vastbesloten om Amanda’s verdwijning alsnog op te lossen in haar televisieprogramma Verdacht. Ze nodigt alle bruiloftsgasten uit om achter de waarheid te komen. Onder de aanwezigen zijn een jaloerse zus, een knappe bruidsjongen en een ontrouwe verloofde. Dan komt Laurie een duister geheim op het spoor. Zal ze het mysterie oplossen voor er nog een slachtoffer valt?

Deze thriller stopte ik in mijn koffer voor naar Valencia. Zou ik het mysterie ontrafelen onder de Spaanse zon? Het verhaal gaat over Laurie Moran, die met behulp van haar televisieprogramma verdwijningen en moorden probeert op te lossen. Net als ze een presentatie gaat geven over mogelijke onderwerpen, komt Sandra Pierce binnen. De moeder van ‘de verdwenen bruid’, zoals Amanda destijds in de media is genoemd, smeekt haar om dit mysterie uit te kiezen als onderwerp voor een nieuw programma. Uiteindelijk gaat de baas van Laurie Moran hiermee akkoord en kan het onderzoek beginnen. De standaardprocedure van het programma gaat van start en alle getuigen worden gevraagd voor medewerking aan het programma. Met behulp van Alex en haar vader doet Laurie er alles aan om deze verdwijning op te lossen. Vooral als ze erachter komen dat de ogen alweer gericht zijn op een volgend slachtoffer.

De verdwenen bruid is een heerlijk boek’

Hoewel ik normaal niet zo van de thrillers ben als het om series of films gaat, ben ik daar met boeken juist wel gek op! Ook dit boek vond ik weer heerlijk om weg te lezen. Clark neemt je mee in het gehele verhaal en het boek was geen moment saai of langdradig. Toen ik ’s avonds in Valencia nog even bij Las Artes De Las Ciencias in het zonnetje zat, kon ik dan ook niet wachten om het boek uit te lezen en eindelijk te weten wie de dader is. Toch is uiteindelijk niets wat het lijkt en toen ik de volgende dag in het park de laatste bladzijdes om sloeg, bleek het toch weer helemaal anders in elkaar te zitten!

Houd jij ervan om meegenomen te worden in een goed verhaal dat fijn wegleest, dan kan ik dit boek zeker aanraden!

Meer recensies lezen van de boeken van Mary Higgins Clark? Klik dan hier.

De verdwenen bruidTitel: De verdwenen bruid