Winter chalet – Linda van Rijn

Winter chaletTitel: Winter chalet
Auteur: Linda van Rijn
Verschenen: November 2012
Pagina’s: 288
Uitgever: Uitgeverij Marmer

Tijdens een gezellige skivakantie in het Oostenrijkse Kirchberg kunnen de vriendinnen Karen, Chantal, Isa en Annemieke eindelijk weer eens tijd met elkaar doorbrengen. Door haar werk kan Annemieke pas later aansluiten, maar dat mag de pret niet drukken. Ook zonder haar genieten de andere drie de eerste dagen van de besneeuwde hellingen, het stralend zonnige weer en de altijd gezellige après-ski in het Oostenrijkse skidorp. Maar de vakantie krijgt een onverwachte wending als een van de vriendinnen op brute wijze wordt vermoord. De dader kan niet ver weg zijn. Rechercheur Günter Wolfsberg start een onderzoek en ontdekt al snel dat sommige mensen wel erg graag de verdenking willen afschuiven…

Mening over Winter chalet

Het verhaal gaat over de vier vriendinnen die een skivakantie tegemoet gaan. Op een gegeven moment wordt één van de vriendinnen vermoord en blijkt de vriendinnengroep heel anders in elkaar te zitten dan op het eerste moment leek. Rechercheur Günter onderzoekt de zaak en merkt dat het een en ander niet klopt bij de moord.

Winter chalet is een heerlijke thriller die snel wegleest’

Het verhaal wordt vooral geschreven uit de positie van de vriendinnen, later ook uit die van Günter. Het is een meeslepend verhaal waar je snel doorheen leest. De personages worden goed beschreven waardoor je in eerste instantie op het verkeerde been wordt gezet. De spanning blijft echt tot het einde van het boek hangen. Het hele verhaal door blijf je meedenken met Günter, wie de moord nou heeft gepleegd. Langzamerhand krijg je aanwijzingen waardoor je elk hoofdstuk weer denkt “nu weet ik wie het heeft gedaan”, waarna weer blijkt dat je op het verkeerde spoor zat.

Het is een heerlijke thriller die ontzettend snel wegleest. Zeker een aanrader voor iedereen die van thrillers houdt!

Meer recensies lezen van de boeken van Linda van Rijn? Klik dan hier.

Rating: 4.8/5