Boekrecensies, Thriller

Thriller: Het laatste offer – Simone van der Vlugt

Titel: Het laatste offer
Auteur: Simone van der Vlugt
Verschenen: 2007
Pagina’s: 311
Uitgever: Anthos|Amsterdam

In Het laatste offer zullen een vermiste archeoloog, een belangrijke archeologsche ontdekking in Egypte en een geheim dat de wereld versteld zal doen staan Birgits ooit zo beschermde leventje totaal op zijn kop zetten. Zij beleeft met Jef, die ze nog maar net heeft ontmoet, twee heftige nachten, waarna hij spoorloos verdwijnt. Op haar zoektocht naar Jef belandt Birgit in een reeks verwikkelingen waarin ze beiden hun leven niet meer zeker zijn.
De zoektocht leidt onder andere naar de Ark des Verbonds, die al eeuwenlang net zo tot de verbeelding spreekt als de Heilige Graal. Wat is die Ark precies? Wat is zijn functie? Waar is hij gebleven?

Wat een geweldig boek was dit. Ik heb het in 1 dag uitgelezen. Het verhaal heeft ontzettend veel spanning en een interessant onderwerp. Namelijk geschiedenis. Ze weet de geschiedenis er op een bepaalde manier bij te betrekken waardoor het boek niet saai is om te lezen, ze maakt het juist alleen maar spannender. Vooral de fans van geschiedenis zullen dit boek erg leuk vinden, maar ook voor de niet-geschiedenis fans onder ons is dit boek een enorme aanrader. Dit zal ik toch wel een van de beste boeken van Simone van der Vlugt blijven vinden. Het boek is niet moeilijk geschreven en je leest er erg makkelijk doorheen. Kortom een enorme aanrader voor degene die dit geweldige boek nog niet hebben gelezen!

Rating: 4.5/5