Boekrecensies,  Teen chicks

Starstruck (The fame game #2) – Lauren Conrad

Starstruck Titel: Starstruck (The fame game #2)
Auteur: Lauren Conrad
Verschenen: november 2012
Pagina’s: 304
Uitgever: Blossom Books

Madison, Carmen, Kate en Gaby doen alle vier mee met het nieuwe reality-programma The Fame Game, maar helaas brengt het ze niet helemaal wat ze ervan verwacht hadden. Madison is nog steeds niet het lievelingetje van de show en krijgt ook nog eens privéproblemen, de relatie van Kate komt door het hele mediacircus onder druk te staan en Carmen en Gaby moeten proberen hun hoofd boven water te houden tussen alle perikelen van de andere meiden door.

Heb je deel 1 nog niet gelezen? Klik hier voor de recensie van The Fame Game.

Dit is het tweede deel van de serie The fame game. Lauren Conrad heeft al eerder een trilogie geschreven (L.A Candy). Dit is een soort vervolg op de serie. Ik kon niet wachten om het tweede deel te lezen en heb deze daarom ook in het Engels gelezen. Dit tweede deel is een goed vervolg op het eerste deel. In het eerste deel maak je vooral kennis met de vier personages in het boek. In dit deel worden de personages veel meer uitgewerkt en worden ze ook daadwerkelijk realistisch. Kate leek het perfecte rustige meisje, maar nu merk je dat ze dat niet helemaal is. Ook zij krijgt problemen. Carmen laat haar gevoelige kant zien. Je leeft met haar mee omdat het lijkt alsof haar moeder misbruik van haar maakt. Gaby blijft dezelfde meid en verandert weinig. Als laatste Madison, toch wel een beetje het meisje waar het om draait. Zij wordt heel anders in dit deel van het boek wat ik erg verrassend vond.

‘Starstruck leest heerlijk door’

Het verhaal van Starstruck leest heerlijk door. Doordat elk hoofdstuk uit een ander personage wordt geschreven verveelt het boek niet. Daarnaast zit het boek vol met drama en is het echt een typisch boek voor meiden. Ik ben erg benieuwd hoe het laatste deel zal gaan worden aangezien ik niet het idee heb dat dit boek snel een einde zal krijgen. Niet het boek dat je aan iedereen moet aanbevelen maar zeker de moeite waard voor elke chicklit-liefhebber!

Meer recensies lezen van de boeken van Lauren Conrad? Klik dan hier.