Adorable Bookclub,  Boeken,  Boekrecensies,  Roman

Stormwind (Eilandliefde #2) – Jackie van Laren

Lejanne van de Adorable Bookclub las eerder al het eerste deel van de Eilandliefde-serie. Ook las zij deel 2: Stormwind van Jackie van Laren. Benieuwd of ze hier net zo enthousiast over was?

Vincent is een surfer, een losbol, een vrijbuiter. Dus als zijn beste vriend Axel zijn hulp niet meer nodig heeft in Grote Vis, de strandtent die ze samen runden, omdat Axels nieuwe geliefde Wende zijn plek inneemt, kan hij dat alleen maar toejuichen: vrijheid, blijheid. Toch? Hij verruilt het Waddeneiland voor surfparadijs San Diego en geniet van zijn leventje in de zon, vrij van enige verplichting, maar na drie maanden slaat de verveling toe. Hij mist Axel, hij mist kitesurfen en hij mist… iets wat hij zelf nog niet kan benoemen.
Als Vincent terugkeert naar het eiland, blijkt de vriendenkring daar uitgebreid te zijn met de achttienjarige Milena, een nichtje van Wende dat na een traumatische gebeurtenis een veilige haven nodig had. Terwijl hij met hernieuwde energie en motivatie helpt bij allerlei nieuwe plannen met Grote Vis, gaat hij zich steeds meer betrokken voelen bij het welzijn van Milena. Maar die durft niet zomaar iemand te vertrouwen…

De heerlijke karakters, de makkelijke schrijfstijl en de romantiek zorgde ervoor dat ik dit boek in twee dagen heb uitgelezen. Dit boek is, net als Duingras, zeker een aanrader om te lezen.

Nadat ik Duingras las, werd ik nieuwsgierig naar Stormwind. Aangezien Duingras een happy end heeft wist ik niet echt wat ik kon verwachten van Stormwind. Je bleef na het lezen van Duingras niet zitten met verdere vragen die eventueel in Stormwind beantwoord konden worden.

Stormwind ging niet echt meer over Axel en Wende, maar over Vinnie en het nichtje van Wende: Milena. Milena woont bij Axel en Wende omdat ze slachtoffer was van een loverboy. Als de charmante Vincent terugkomt van zijn reis naar San Diego, ziet hij Milena en gaat hij zich steeds meer betrokken voelen bij haar.

Ik vind dit boek nog leuker dan Duingras. Dat komt omdat dit boek net iets meer spanning bevat. Desalniettemin was het alsnog wel voorspelbaar. Vanaf het moment dat bekend was dat Milena slachtoffer van een loverboy was, wist je dat die jongen in het verhaal ook ergens zou opduiken. Maar dat maakte het ook wel spannend, ik heb echt zitten wachten tot hij dan ook voorkwam in het verhaal. Dit boek had ook meer spanning omdat Vincent verliefd wordt, terwijl hij eigenlijk altijd wel overal een meisje heeft. Als je in Duingras nog niet verliefd was geworden op Vincent, dan word je dat nu wel. Zijn personage is ontzettend goed uitgewerkt en je kan hem helemaal voor je zien. Ik vind ook dat Milena heel mooi beschreven is en je merkt echt dat ze heel breekbaar is. Ik vond het onderwerp van het boek ook erg aangrijpend, je kan je echt heel goed verplaatsen in Milena en in hoe het is om slachtoffer te zijn van een loverboy.

Dit verhaal bevat ook weer genoeg romantiek en humor. Ik vond het leuk om een keer een verhaal te lezen vanuit het perspectief van een jongen, dat was toch wel even anders. Ik zou het boek aanraden als je even iets makkelijks wilt lezen, maar ik zou het niet aanraden als je opzoek bent naar een verhaal met spanning, mysterie en sensatie. Daarvoor is het boek iets te voorspelbaar en komt er niet heel erg veel actie in voor. Ik ben benieuwd wat er in het volgende deel van de Eilandliefde-serie zal gaan gebeuren!

Stormwind

Titel: Stormwind (Eilandliefde #1)
Auteur: Jackie van Laren