Supersingle – Nicole van Nierop

Supersingle - Nicole van NieropTitel: Supersingle
Auteur: Nicole van Nierop
Verschenen: 2013
Pagina’s: 253
Uitgever: Prometheus

Handelbare kinderen, trouwe wederhelften en geslaagde gezinnetjes. Elk jaar met kerst wordt de drieëndertigjarige Rebecca geconfronteerd met het ondraaglijke geluk van haar broers en vooral met haar hunkering naar een leven als dat van de mensen om haar heen. Rebecca zit in een ware dertigersdip, en de tijd tikt genadeloos door. Samen met haar beste vriendin Fleur probeert ze haar twijfels te overschreeuwen en richt zich op uitgaan en mannen. Als ze de tien jaar oudere Willem tegenkomt, stort ze zich vol verwachting in zijn armen.

Mening over Supersingle

Als je niet wil weten wat er allemaal in het boek gaat gebeuren, raad ik je aan om vooral NIET de achterkant van het boek te lezen. Daar wordt ongeveer alles al verklapt. Als ik een recensie schrijf, kies ik er meestal voor om de gehele achterkant van het boek op te schrijven hierboven, maar dat heb ik nu bewust niet gedaan.

Ik ben niet superenthousiast over dit boek, om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Op zich is het verhaal heel leuk, alleen de wijze waarop Van Nierop het heeft opgeschreven, komt af en toe een beetje warrig over. Dat maakt het verhaal niet stroever om te lezen, want op zich wil je wel doorlezen. Je bent nu eenmaal benieuwd wat er allemaal nog meer met Rebecca’s leven gaat gebeuren (tenzij je de achterflap al hebt gelezen). Toch kan ik niet alleen maar negatief zijn over dit boek. Het einde heeft namelijk een verrassende wending, en dat vind ik altijd leuk. Net even wat anders dan de standaard vrouwenboeken: voorspelbaar. Ik heb dit boek wel in een korte tijd uitgelezen, dus op zich is het verhaal wel vlot, alleen Van Nierop schrijft het gewoon een beetje warrig op.