Schaduw van de tijd – Jen Minkman

Schaduw van de tijd Titel: Schaduw van de tijd
Auteur: Jen Minkman
Verschenen: november 2013
Pagina’s: 400
Uitgever: Ellessy

Hannah is wel toe aan een heerlijk rustige zomer, dus gaat ze samen met haar broer Ben naar het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Daar loopt ze Josh, de oude jeugdvriend van Ben, na jaren weer tegen het lijf. De kleine jongen uit het Navajo-reservaat is plotseling niet zo klein meer, en Hannah voelt meer voor de volwassen Josh dan alleen maar vriendschap.

Al snel is het gedaan met de rust. Nacht na nacht wordt Hannah geplaagd door vreemde nachtmerries over het verleden van de Navajo’s en griezelige schimmen die haar achtervolgen. De schaduwen komen steeds dichterbij… en waarom komt Josh ook in haar dromen voor?

Soms is het verleden nog niet echt voorbij

Mening over Schaduw van de tijd

Hannah gaat na een hele tijd samen met haar broer weer naar het vakantiehuisje van haar moeder in Arizona. Na jaren komt ze de oude jeugdvriend van Ben weer tegen: Josh. En vanaf dat moment kan ze alleen nog maar denken aan Josh. Wat is dat toch, die aantrekkingskracht? Maar Josh gedraagt zich vreemd in haar bijzijn en Hannah weet niet zo goed wat ze er van moet denken. Na een tijdje slaapt Hannah onrustig en krijgt ze hele nare dromen die voor haar heel werkelijk lijken. Waarom komt Josh toch steeds voor in haar droom? En wat betekenen al die dingen die ze te zien krijgt? Hannah voelt zich steeds meer aangetrokken tot Josh en ze kan alleen nog maar aan hem denken. Maar waarom doet hij zo afstandelijk? Wat weet ze eigenlijk van Josh?

Het duurde even voordat ik in het verhaal zat. Ik moet zeggen dat het erg traag op gang komt en er pas halverwege het boek vaart in gaat zitten. Het verhaal zelf vind ik wel erg origineel. Je krijgt van alles over de stam van Josh te weten: de Navajo’s. Dat vond ik erg interessant zonder dat het saai werd. Jen Minkman weet de lezer te boeien en het verhaal spannend te houden. Het is weer een totaal ander verhaal, waar ik nog nooit wat over had gelezen. Wel moet je goed je aandacht erbij houden, want je krijgt soms zoveel informatie dat je het eigenlijk niet kan missen. Al met al een heel boeiend verhaal, dat wel wat traag op gang komt. Maar als je er eenmaal in zit, ontzettend spannend is.

Klik hier voor alle andere recensies over de boeken van Jen Minkman.