Harde Grenzen (Muren van Glas #2) – Marique Maas

Harde Grenzen Titel: Muren van Glas – Harde Grenzen
Auteur: Marique Maas
Verschenen: september 2013
Pagina’s: 323
Uitgever: Ambo Anthos

In het tweede deel van de Muren van Glas-serie heeft Nadine de Jong gebroken met Daniel Holland. Hij is echter niet van plan om haar op te geven en neemt haar mee naar een prachtig skioord. In het sprookjesachtige sneeuwlandschap komen de twee dichter tot elkaar. Maar Nadine blijft vragen houden: wat is precies Daniels verhouding met Noa, zijn bloedmooie assistente? En waarom is Michael, een van Daniels vaste werknemers, erop gebrand om Nadine uit Daniels leven te weren? De vragen blijven onbeantwoord. Totdat Nadine tijdens een in alle opzichten broeierig verblijf in het zuiden van Spanje wordt geconfronteerd met de waarheid over haar verslavende minnaar. Ze moet nu definitief een keus maken. Kan ze hem en zijn erotische verlangens aan? Verlegt ze haar grenzen?

Mening over Harde Grenzen

Muren van Glas – Harde grenzen is het tweede deel van de driedelige serie geschreven door Marique Maas, het pseudoniem van Esther Verhoef. Muren van Glas is het Nederlandse antwoord op de Vijftig Tinten-serie. Esther Verhoef staat bekend om haar psychologische thrillers en haar sterke plotten. Onder de naam Marique Maas schrijft ze vooral om het leesplezier met een sexy kant.

Het eerste boek gaat over Nadine de Jong, eigenaresse van een cateringbedrijf in Brabant. Op een dag ontmoet ze Daniel Holland, steenrijke designmeubel ontwerper. Het eerste boek gaat over het begin van hun relatie en daar zitten heel wat sexy scènes in. Totaal niet zo heftig als bij Vijftig Tinten en dat vond ik ook prettig.

In Muren van Glas – Harde Grenzen komt Nadine er steeds meer achter wie Daniel Holland eigenlijk is en hoe zijn jeugd er uit heeft gezien. Ook ontdekt Nadine wat er achter de relaties zit met de medewerkers van Daniel, hij heeft namelijk een heleboel knappe dames in dienst.

In Brabant leeft Nadine een normaal leven, maar als ze bij Daniel is, verandert dat allemaal. Daniel heeft geld, veel geld, en ze maken de meest luxe reizen, slapen in de mooiste hotels en draagt ze de duurste kleding. Ook in dit boek zitten er heel wat hot, steamy scènes, maar ze zijn zeker niet vervelend en eentonig opgeschreven. Het zijn zeker geen ‘platte’ scènes, maar juist classy. Als er in Vijftig Tinten weer zo’n scène kwam, dacht ik: jup, daar gaan we weer.. Maar bij Muren van Glas dragen deze scènes bij aan het verhaal.

Het boek leest heerlijk vlot door. Het boek is perfect geschikt voor je als je niet zoveel zin hebt om na te denken.

Klik hier voor alle recensies van Marique Maas.