De huwelijkskans Titel: Huwelijkskans
Auteur: Jennifer Probst
Verschenen: 14 april 2013
Pagina’s: 304
Uitgever: Boekerij
Originele titel:The Marriage mistake

Carina Conte is al sinds haar tienerjaren hevig verliefd op Max Gray, de beste vriend van haar broer Michael. Inmiddels heeft ze haar MBA gehaald en werkt ze voor Michaels nieuwe bedrijf, een snelgroeiend bankimperium. Maar sommige dingen veranderen nooit: haar traditionele familie behandelt haar nog steeds als een klein meisje. Met drie succesvolle en waanzinnig aantrekkelijke broers en zussen boven haar wordt zij nog altijd gezien als het lelijke eendje. En Max, de nieuwe directeur van de bank, merkt haar na al die jaren nog steeds nauwelijks op.
Max weet dat Carina verboden terrein voor hem is. Maar zijn lust wint het van zijn verstand, en op een conferentie beleven ze een spannende onenightstand. Mevrouw Conte, Carina’s moeder, betrapt hen echter, en volgens de Italiaanse etiquette moeten ze trouwen. Max is doodongelukkig en Carina is furieus door dit gedwongen huwelijk. Maar Max weet nog niet wat woede nog meer kan losmaken in een vrouw…

Mening over De huwelijkskans

In het tweede deel maak je al kennis met Carina. Carina is het zusje van Michael, de knappe Italiaanse zakenman. Al sinds ze klein is ze verliefd op de beste vriend van haar broer, Max. Maar nu is ze ouder, volwassen én klaar met haar studie. Ze is klaar om de zakenwereld te betreden en is volledig over Max heen. Ze gaat werken voor het familiebedrijf en tot haar schrik zal Max haar begeleiden in het begin van haar carrière. Is ze nog steeds verliefd op hem? Kijkt Max nu wél anders tegen haar aan? Of ziet hij haar nog steeds als “het kleine zusje” dat hij moet beschermen? Ze is immers een volwassen vrouw geworden.

Tot nu toe vind ik dit deel écht het beste deel van de serie. Carina is een heerlijk karakter en dit boek zit heel anders in elkaar dan de vorige twee delen. Natuurlijk blijft het een beetje voorspelbaar, maar zo hoort het eigenlijk ook in een liefdesverhaal. Carina en Max zijn twee ontzettend eigenwijze personages. Het liefste zou je ze telkens door elkaar willen schudden en gewoon naar elkaar toe slepen zodat ze samen zijn. Soms wordt het zelfs zo erg dat je je zwaar begint de irriteren dat de personages gewoon níet inzien dat ze voor elkaar gemaakt zijn. En hierdoor, blijf je het boek maar doorlezen. Want ze horen echt bij elkaar te komen, toch?

Jennifer Probst heeft zo’n ontzettend heerlijke schrijfstijl. Je vliegt door De huwelijkskans heen. Door de afwisseling van Carina en Max blijft de spanning in het boek hoog. In dit boek zit geen moment verveling. Een topboek om te lezen, een heerlijk roman.

Klik hier voor alle recensies van de boeken van Jennifer Probst.