boeken feestdagen tips
Boeken

Cadeautips: boeken voor de feestdagen

Ben je op zoek naar een cadeau voor de feestdagen? Een boek cadeau doen voor de feestdagen is altijd goed. Wij zetten wat boeken voor de feestdagen op een rijtje om je wat inspiratie te geven.

De Zeven Zussen – Lucinda Riley
Het is niet voor niks al twee jaar op rij het best verkochte boek van Nederland. Mensen zijn verslingerd aan dit boek! Daarom mag deze niet ontbreken in dit lijstje met boeken voor de feestdagen. En het leuke is: er komen nog zes boeken na De Zeven Zussen. Dus je kunt wel even vooruit. Het zevende boek dat ‘De zevende zus’ gaat heten, verschijnt 29 april 2021. Lees hier meer over deel 7 van De Zeven Zussen.

Bestel De Zeven Zussen

Man man man, het boek – Domien Verschuuren, Bas Louisen, Chris Bergström
Ik heb de Man man man de podcast echt verslonden! Nu hebben de mannen ook een boek geschreven. Super leuk om cadeau te doen voor de feestdagen. In Man man man, het boek vertellen Domien Verschuuren, Bas Louissen en Chris Bergström je alles wat je altijd al wilde weten over mannen maar nooit durfde vragen. Net zoals de podcast bevat dit boek openhartige gesprekken over mannelijkheid. Het biedt een kwetsbare en grappige inkijk in hoe De Moderne Man zichzelf tegenwoordig ziet, en hoe ‘mannelijk’ hij denkt over een hele reeks aan onderwerpen. Daarnaast bevat het boek enkele langere persoonlijke verhalen, waarin de auteurs ‘geen gêne hebben om over emoties te praten of te tonen wie ze echt zijn’.

Bestel Man man man, het boek

De Boekbinder – Bridget Collins
Stel dat je verdriet kunt wissen. Stel dat je pijn kunt vergeten. Stel dat je een geheim kunt verbergen. Voor altijd! Emmett, een jonge boerenzoon, gaat in de leer bij een boekbindster. Zij weet dat hij de aangeboren gave heeft om herinneringen van mensen te wissen en in een boek vast te leggen. Een dergelijk boek kan zowel in goede als verkeerde handen vallen. Op een dag doet Emmett een verbijsterende ontdekking. In een kluis onder de werkplaats van zijn mentor ontdekt hij een boek met zijn eigen naam erop.

Bestel De Boekbinder

De avond is ongemak – Lucas Rijneveld
De avond is ongemak’ van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen.

Bestel De avond is ongemak

Stoorzender – Arjen Lubach
In Stoorzender doet Arjen Lubach verslag van twee jaar uit zijn bewogen bestaan. Vanuit zes verschillende plekken (Los Angeles, Vlieland, New York, Friesland, Zweden en Amsterdam) schrijft hij ongebruikelijk persoonlijk over Zondag met Lubach, muziek, comedy, politiek, het leven en de liefde.

Bestel Stoorzender

Ikigai – Hector Garcia
Waar kom jij ’s ochtends je bed voor uit? Ontdek de geheimen van het Japanse eiland Okinawa, waar het grootste aantal gezonde honderdjarigen ter wereld woont. Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld. Een mooi boek om cadeau te doen tijdens de feestdagen!

Bestel Ikigai

Welke boeken voor de feestdagen ga jij geven?