Ongedwongen en ongezien
Boekrecensies,  New Adult

Ongedwongen en ongezien (Stouter #1,5 en #2,5) – Christina Lauren

Na Ondenkbaar, Onverwacht, Ongebonden en Onbetrouwbaar zijn de twee volgende boeken die vertaald zijn uit de Stouter-serie gebonden in één boek: Ongedwongen & Ongezien. In de originele reeks is Ongedwongen een novelle die past tussen het eerste en het tweede boek. Ongezien zit dan weer tussen het tweede en het derde boek.

Waar gaat Ongedwongen en ongezien over?

Net als Chloe Mills’ carrière als een speer gaat, wil Bennett Ryan meer tijd met zijn vriendin doorbrengen. Na de zoveelste zakenreis zonder hem, eist Bennett een weekend voor hen samen. Twee vliegtickets, een Franse villa en een paar nachten met zijn tweeën… Zal het weekend hun relatie redden?

In principe zijn dit deel 1,5 en 2,5, maar ik las ze na boek 4. De volgorde van hoe je de boeken leest maakt volgens mij niet heel veel uit, aangezien de boeken steeds over iemand anders gaan en er niet echt een doorlopende verhaallijn in zit. In Ongedwongen lees je veel flashbacks naar eerdere momenten in de relatie van Bennet en Chloe. Als koppel zijn ze erg gegroeid! Vroeger was Bennett een man die altijd alles kreeg wat hij wilde. Maar inmiddels heeft hij ook geleerd om zijn gevoelens te tonen. Ze maken nog steeds veel ruzie, maar daarna belanden ze natuurlijk weer met elkaar in bed. Ja, ook dit boek bevat weer veel sexy scènes. Je moet ervan houden! Ik heb inmiddels zoveel van dit soort boeken gelezen voor Adorable Books, dat het eerlijk gezegd wel een beetje klaar is. Eerder in de serie werd ik bijna verliefd op de Beautiful Basterd karakters, maar dat is nu wel een beetje weg. Jammer! Ik denk echt dat dit komt omdat ik teveel van dit soort boeken heb gelezen. Dat is natuurlijk het ‘nadeel’ als je onderdeel bent van een boekenblog en veel boeken leest en mag lezen.

Ongedwongen en ongezien leest snel door’

In het tweede deel (Ongezien) komen komen Chloe en Bennett en Max en Sara aan bod. We volgen Bennett en Max tijdens een vrijgezellenweekend in Las Vegas. Hier zitten een aantal grappige momenten in, maar het grootste gedeelte is seksscène na seksscène. Diepgang ontbreekt en dat vind ik persoonlijk wel jammer. Feit blijft wel dat het boek snel doorleest, vooral omdat het twee korte verhalen zijn. Dat maakt het een ideaal boek om mee te nemen op vakantie. De schrijfstijl van het duo (Christina Hobbs en Lauren Billings) blijft fijn en als je van dit soort boeken houdt, dan kan het een aanrader zijn.

Meer recensies lezen van de boeken van Christina Lauren? Klik dan hier.

stouter

Titel: Stouter – ongedwongen & ongezien