Gewoon magisch – Conny Regard

Gewoon magisch Titel: Gewoon magisch
Auteur: Conny Regard
Verschenen: 30 november 2013
Pagina’s: 240
Uitgever: Uitgever Zomer en Keuning

In de nacht van haar drieëntwintigste verjaardag ziet Vlinder in haar droom een man. Meteen weet ze: dit is de liefde van mijn leven. Maar het is moeilijk zoeken naar iemand die je niet kent. Ze heeft geen naam van hem, weet niet waar hij woont. Toch komt ze Quinn op het spoor. Ze ziet hierin een teken dat haar droom klopt en dat ze echt voor elkaar bestemd zijn. Maar Quinn is verloofd met een ander! Het zal Vlinder alles wat ze in zich heeft kosten om hem te overtuigen dat ze bij elkaar horen… misschien zelfs een beetje magie.

Mening over Gewoon magisch

Vlinder heeft haar eigen aparte winkeltje. Hier verkoopt ze spullen die ze zelf maakt. Daarnaast kan Vlinder dingen die niemand anders kan, gedachten lezen en misschien een beetje magie gebruiken. Daarnaast heeft Vlinder een beste vriendin Teo, die alles voor haar over heeft. Door de dromen die Vlinder heeft weet ze wie haar ware liefde is, nu moet ze er alleen nog achter komen waar hij is. Door haar visioenen weet ze hem op te sporen, er is alleen één probleem. Hij geloofd er niks van dat zij zijn ware liefde is.

Gewoon Magisch is een totaal ander boek dan ik normaal gesproken gewend ben van Conny Regard. Ik mag Vlinder wel. Ze is wat op zichzelf maar weet goed wat ze wel en niet wil. Daarnaast vind ik haar vriendin Teo geweldig. Een opvliegend karakter en heerlijk uitbundig. Als je al meerdere boeken van Conny hebt gelezen weet je dat een homostelletje ook niet kan ontbreken. Ook in dit deel zijn die twee weer geweldig en moest ik echt lachen om hun humor.
De schrijfstijl van Conny vind ik met elk boek weer beter worden. Al moest ik vooral wennen aan het nieuwe onderwerp, las het boek vooral erg goed weg.
Een minpuntje is wel dat het boek qua opbouw en verhaal erg hetzelfde is als haar vorige boek ‘Ik ben nog niet klaar met jou!’. Het verhaal is vrijwel hetzelfde opgebouwd en op bijna hetzelfde moment krijgt het verhaal een compleet andere wending. De wending in dit boek begreep ik in eerste instantie niet. Het heeft te maken met Jos en constant bleef er door mijn hoofd heen gaan “Waarom zit Jos in dit verhaal? Wat doet hij en waarom?”. Na een tijdje heb ik dit van mezelf af gezet en ben ik verder gaan genieten van de spannende wending in het verhaal. Toch, nu het boek uit is, snap ik nog steeds niet helemaal waarom Jos in het boek voor kwam.
Grote pluspunten zijn toch de schrijfstijl, die ik al eerder noemde. Conny Regard schrijft gewoon erg fijn en ik vind haar boeken heerlijk om in het weekend te lezen als je even niks te doen hebt. Ze schrijft een nieuw genre wat een beetje tussen een chicklit en een “50 tinten grijs” boek inhangt. Dat laatste moet je overigens niet te letterlijk nemen. Ja, het is geen boek voor 14 jarige, maar het “50 tinten” gedeelte is heel subtiel en vooral leuk om te lezen. Niks pagina’s overslaan (zoals ik deed bij de trilogie van 50 tinten).

Conny Regard is zeker een schrijfster die langzaam richting de top begint te klimmen. Haar boeken zijn het waard om gelezen te worden en ik raad het ook zeker aan om ze te lezen!

Meer recensies lezen van de boeken van Conny Regard? Klik dan hier.

Rating: 3.5/5