Recensie: Love Game - Lauren Weisberger
Boekrecensies, Roman

Love Game – Lauren Weisberger

love-game-lauren-weisberger

Afgelopen weekend las ik Love Game van Lauren Weisberger. Lauren Weisberger schreef onder meer ook De duivel draagt Prada en Champagne in Chateau Marmont. Ik heb alle boeken van Lauren Weisberger gelezen, dus haar nieuwe boek Love Game kon ook niet ontbreken in het lijstje!

Charlotte ‘Charlie’ Silver werkt hard om als tennister de top te bereiken. Sinds de dood van haar moeder is haar vader haar trainer en is ze gedrevener dan ooit. In het glamoureuze tenniswereldje, dat gedomineerd wordt door bitchy diva’s en grote ego’s, staat Charlie ondanks haar ambitieuze drive bekend als uitzonderlijk vriendelijk en zachtmoedig. Dan moet ze door een blessure haar eerste Wimbledon af breken, en alles verandert. De enige manier om te kunnen terugkeren is door in de leer te gaan bij de legendarische maar meedogenloze trainer Todd. Hij maakt haar strijdbaar, zelfbewust… en hard.

Charlie heeft haar hele leven kei hard gewerkt voor haar carrière als toptennisser. Maar dan gebeurt er iets wat heel haar leven op z’n kop zet: ze raakt geblesseerd tijdens een loei spannende wedstrijd (op Centre Court!) op Wimbledon. Ze zet alles op alles om terug te komen, maar daar heeft ze wel een andere trainer voor nodig. Ze schakelt Todd in, hij is hard en drijft haar tot het uiterste. Daardoor is hij niet altijd even aardig, maar het komt wel ten goede aan haar prestaties. Hij vindt echter dat niet alleen haar spel moet veranderen, maar ook haar imago. Ze wordt omgetoverd tot Warrior Princess in zwarte tenniskleding met glitters. De roddelpers smult ervan, helemaal als ze ook nog gaat daten met de knapste Spaanse tenniskampioen.

Het verhaal sprak me meteen al aan. Ik heb zelf getennist, dus dan is het extra leuk. Je hoeft trouwens niet per se kennis te hebben van tennis, al is het wel fijn dat je een beetje weet hoe de regels in elkaar zitten, anders snap je niks van de termen. De hoofdstukken zijn zo geschreven waardoor je er zo doorheen vliegt. En je wil steeds verder blijven lezen! Daarom had ik het boek ook in twee middagen uit.

De perfecte ingrediënten voor een geweldige roman: humor, romance en intrige!

Ik heb ontzettend genoten van dit boek! De perfecte ingrediënten voor een fijne chicklit/roman komen er in voor: romance, intrige en humor! Ook vond ik het personage Charlie erg leuk. Ze is super competitief en ik heb me geen een keer geërgerd aan haar of andere personages. Dat is een goed teken! Alle personages kwamen echt over, en dat terwijl Weisberger zich nog nooit in deze wereld had begeven. In haar dankwoord zie je wel dat ze zich erg goed ingelezen heeft en zelfs een bezoekje aan Wimbledon heeft gebracht. Leuk! Een echte aanrader als je op zoek bent naar een fijne roman of chicklit waarin de personages niet simpel zijn. Dit is echt een boek met wat meer diepgang!

Titel: Love Game
Auteur: Lauren Weisberger
Verschenen: Augustus 2016