Liefde & Gelato - Jenna Evans Welch - Adorable Books
Boekrecensies, Jeugd

Liefde & Gelato – Jenna Evans Welch

Liefde & Gelato
Soms zie je van die boeken waar je direct benieuwd naar bent. Dat had ik al bij het zien van de cover van Liefde & Gelato. Want niet alleen de cover ziet er super schattig uit, de inhoud van het boek is dat ook.

Naar Italië ga je voor liefde en gelato, maar soms vind je meer dan dat…
Lina brengt de zomer door in Toscane, maar aanvankelijk is ze niet erg in de stemming voor de Italiaanse zon en het prachtige landschap. Eigenlijk is ze er alleen maar omdat het haar moeders laatste wens was dat ze naar Italië zou gaan om haar vader te leren kennen. Maar welke vader laat nou zestien jaar lang niets van zich horen? Alles wat ze wil is zo snel mogelijk weer naar huis gaan.
Maar dan krijgt ze een dagboek in handen, waarin haar moeder schrijft over haar tijd in Italië én haar geheime liefde. Vanaf de eerste pagina is Lina gefascineerd en wil ze de geheimen van het dagboek ontrafelen. Daarvoor heeft ze wel wat Italiaanse hulp nodig. Enter buurjongen Lorenzo…

Vlak voor de moeder van Lina overlijdt, heeft Lina haar een belofte gedaan. Ze zou op bezoek gaan bij een bekende van haar moeder in Italië. Niet zomaar een bekende, haar vader, die ze al die jaar niet heeft gekend. Wanneer Lina naar Toscane vertrekt om daar de zomervakantie door te brengen, verwacht ze er niet al te veel van. Waarom heeft haar vader al die tijd niets van haar laten horen en waarom moet ze per se de hele zomer bij hem doorbrengen? Maar al snel krijgt ze het oude dagboek van haar moeder in haar handen gedrukt en komt ze erachter dat niet alles is zoals het lijkt. Ze beleeft het leven wat haar moeder een aantal jaren terug beleefde, opnieuw. Ze gaat naar plekken waar haar moeder is geweest en haar moeder lijkt weer dichter bij haar te zijn dan ooit. Maar ze komt ook achter haar grote geheim. En dit alles ontdekt ze samen met haar leuke buurjongen Ren.

Jaaa! Liefde & Gelato is weer zo’n heerlijk zomers verhaal waar je meteen in gesleurd wordt. Wat een fijn boek is dit zeg. Ik begon er afgelopen zondag in en maandagavond had ik het boek al uit. Als ik niet hoefde te werken, had ik meteen doorgelezen, want dat deed het boek met mij. Liefde & Gelato neemt je mee naar Italië en doet dit op zo’n bijzondere wijze, dat je echt het gevoel krijgt alsof je in Toscane bent. Daarnaast vind ik de stukken uit het dagboek van de moeder van Lina super interessant om te lezen. Je wilt weten wat de moeder haar te vertellen heeft en komt achter haar grote geheim, dat ook Lina niet zag aankomen. Wanneer je van fijne verhalen, met veel liefde houdt, dan is Liefde & Gelato zeker iets voor jou. Dit boek is perfect om in de zon te lezen met een Italiaans ijsje erbij (en nog beter: gewoon helemaal in Italië). Ik kan dit boek heel erg aanraden!

Liefde en GelatoTitel: Liefde & Gelato
Auteur: Jenna Evans Welch
Verschenen: juli 2016