Boekrecensies,  Jeugd

Auteur: Niki Smit
Verschenen: november 2014
Pagina’s: 224
Uitgever: Fontein

100% Coco – Paris is het tiende boek in de razend populaire 100%-serie van Niki Smit. Met 100% Coco won Niki Smit de Prijs van de Nederlandse Kinderjury 2014.

100% Coco – Paris heeft fluoroze binnenwerk en bevat – exclusief in de eerste druk – 100% Paris-stickers door Niki geïllustreerd!

Coco’s blog The Style Tiger is dé hit van modeminnend Nederland, maar niemand vermoedt dat de 13-jarige Coco erachter zit. Tijdens de Amsterdam Fashion Week schrijft ze haar blog in voor de wedstrijd MTV’s Fashionbloggers. De finale is in Parijs!

Coco stort zich op het bloggen van zelfontworpen little black dresses en Chaneljasjes, ondanks haar liefdesverdriet om Bruno. Ze heeft door de wedstrijd nauwelijks nog tijd voor haar beste vriendin. Haar blog The Style Tiger krijgt steeds meer likes, maar is Coco zelf nog wel gelukkig?

Mening over 100% Coco Paris

Dit boek zag er zo leuk geïllustreerd uit, dat ik hem moest lezen. Het omslag sprak me dan ook zeker aan, en dat is zeker iets waar ik altijd een zwak voor heb. Om eerlijk te zijn had ik wat lage verwachtingen van 100% Coco Paris, omdat het een jeugdboek is. Normaal lees ik meer YA of chicklit. Ik vind niet gauw een jeugdboek waar ik heel blij van word, maar dit boek vond ik toch erg vermakelijk!

100% Coco Paris was zéker een heel leuk jeugdboek waar ik blij van werd, de illustraties op het omslag waren namelijk ook in het boek te zien. Het boek leest lekker snel weg, zo had ik hem (serieus!) in twee uur uitgelezen. Ik ben sowieso een snelle lezer, maar ik kon hem gewoon niet wegleggen. Het verhaal van Coco boeide me, vooral omdat ze een fashionblogger is en ik dat interessant vind. Er zijn een hele hoop jonge pubers die bekend zijn geraakt door hun blog, leuk dat er nu ook een boek over is geschreven!

Coco is een modeblogger van 13 die struggles heeft met vrienden en de liefde, maar ook met haar grote carrière als modeblogger. Niki Smit heeft een vlotte schrijfstijl en heeft alles onwijs leuk beschreven. Van puberissues tot liefdesperikelen, het is net alsof ik zelf weer een puber ben en deze problemen meemaak. Dit boek vind ik zeker een aanrader voor de liefhebbers van jeugdboeken! Het boek deed me een beetje denken aan de serie van Francien Oomen, waar ik heel erg fan van was toen ik puber was.

Meer recensies lezen van de boeken van Niki Smit? Klik dan hier.