Harde leugen
Adorable Bookclub,  Boekrecensies,  Roman

Harde Leugen (Hacker #2) – Meredith Wild

Julia van de Adorable Bookclub las het vervolg op Harde Liefde van Meredith Wild: Harde Leugen, het tweede deel uit de Hacker-serie. Benieuwd wat zij van het boek vond? Haar recensie lees je vandaag op de website!

Waar gaat Harde leugen over?

Blake Landon is sexy, succesvol en investeerder in het bedrijf van Erica Hathaway. Zij kent zijn reputatie en is vastbesloten niet meer dan een zakelijke relatie met hem aan te gaan. Maar al snel blijkt zelfs Erica niet bestand te zijn tegen de charmes van Blake: ze stelt niet alleen haar bedrijf, maar ook haar hart voor hem open. Beetje bij beetje laat Erica de controle los. Samen met Blake wil ze niet alleen van haar bedrijf, maar ook van hun relatie een succes maken. Maar als diep weggestopte geheimen uit Erica’s verleden hun relatie plotseling dreigen te verstoren, moet ze een keuze maken die niet alleen haar eigen leven, maar ook dat van Blake voorgoed kan veranderen. Hoever zal Erica hierin durven gaan?

Harde Leugen gaat verder waar Harde Liefde was gebleven, namelijk; de stomend hete relatie tussen Erica en Blake en de dagelijkse werkzaamheden rondom Clozpin (het bedrijf van Erica). Het was alweer een tijdje geleden dat ik het eerste deel had gelezen dus ik moest er even inkomen. Om eventuele belangrijke gebeurtenissen niet te vergeten, krijg je wel een korte flashback. Dat vond ik fijn, want voordat je het weet zit je weer midden in het verhaal. In het begin was het verhaal een beetje hetzelfde als het begin van het vorige boek, veel seksscenes en weinig actie. Dit vond ik wel jammer, aangezien het trucje nu verre van nieuw was. Echter dropte Meredith halverwege het verhaal een gigantische plottwist die me in shock hield, wat gebeurde hier nou ineens? Vanaf dat moment kon ik het boek niet weg leggen en leek het alsof het verhaal eindelijk begonnen was.

Harde leugen heeft een enorme plottwist!’

Wat ik nou het verrassende van alles vond was hoe sterk Erica is in Harde Leugen. Ze is niet de onderdanige vrouw die netjes luistert naar Blake en heel haar leven om hem laat draaien. Ze maakt haar eigen beslissingen, laat zien dat ze sterk is en dat ze niemand nodig heeft om voor haar te zorgen. Toch blijkt de liefde voor Blake haar een beter mens te maken en is ze er echt kapot van als ze een aantal beslissingen moet maken waardoor ze haar relatie op het spel zet. De liefde tussen Erica en Blake spatte van de bladzijdes af, en nee het waren echt niet alleen seksscenes!

Harde Leugen is een waardig vervolg op Harde Liefde en neemt je weer mee in de wereld van Erica en Blake. Na een langzame start kan je halverwege het boek hem echt niet meer weg leggen vanwege de spanning. Meredith Wild verrast je met een gepassioneerde liefde, hete seksscenes en veel plottwisten. Je kan hem wel als losstaand boek lezen, alleen denk ik dat het leuker is als je Harde Liefde al gelezen hebt. Je hebt dan al een beter beeld van hoe de relatie tussen Erica en Blake is ontstaan en dan begrijp je bepaalde beslissingen beter. Ik vond het in ieder geval heel vermakelijk om te lezen en ik ga gelijk door naar deel 3!

Meer recensies lezen van de boeken van Meredith Wild? Klik dan hier.

harde leugenTitel: Harde Leugen (Hacker-serie #2)
Auteur: Meredith Wild