Film: Weg van jou - Adorable Books
Filmrecensies, Films, Netflix

Film: Weg van jou

Dit weekend was het weer tijd voor een cheesy vrouwenfilm, eentje van eigen bodem. Ik keek op Netflix de film Weg van jou en vandaag vertel ik jullie wat ik ervan vond.

De ambitieuze dertiger Evi (Katja Herbers) is klaar voor de promotie van haar leven, een baan in Rio de Janeiro! Haar vriend (Lykele Muus) heeft de koffers al gepakt, als blijkt dat haar baas (Carly Wijs) hele andere plannen met haar heeft.

Evi werkt bij een groot bedrijf, waar ze op het punt staat om promotie te maken. Ze ziet het al helemaal voor zich: een baan in Rio de Janeiro, waar ze samen met haar vriend heen gaat zo ver het is. Maar wanneer het moment dan eindelijk daar is, is het niet de buitenlandse bestemming die ze verwacht had. In plaats van Rio de Janeiro wordt ze naar het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen gestuurd. Een gat in haar ogen, waar niets te beleven is. En wat praten de mensen onverstaanbaar! Evi kan moeilijk haar draai vinden en haar vriend begint zich ook steeds meer af te zonderen. Maar dan komt ze de verleidelijke schipper Stijn tegen en weet ze haar vriend thuis in Rotterdam, even uit haar hoofd te zetten.

‘De film was vermakelijk maar bevat wel de nodige clichés’

Toen ik de samenvatting van Weg van jou las, dacht ik: heerlijk, een vrouwenfilm waarbij het verstand op nul kan. En dat was ook zeker het geval. Toch moet ik zeggen dat ik in het begin traag in de film kwam. Ik vond het erg overdreven geacteerd, alle clichés werden uit de kast gehaald en ook moest ik even wennen aan de naïviteit van de hoofdpersoon. Kijk, ik had geen hoogstaande film verwacht, maar alle mogelijke clichés die je kunt bedenken bij zo’n verhaal, gebeuren. Toch vond ik de film vermakelijk. Het is inderdaad zo’n film die je met je vriendinnen kijkt, waarbij je niet hoeft na te denken. Er zitten af en toe wel grappige situaties in en naarmate de film vordert, vind ik de hoofdpersonage ook een leuker persoon worden. Waar ze eerst een beetje arrogant overkomt, ontwikkelt haar persoonlijkheid zich tijdens de film naar een zachter persoon. Al met al denk ik dat deze film is prima voor een avondje op de bank. Hij staat op Netflix, dus je kunt hem makkelijk kijken!

Weg van jou

Titel: Weg van jou
Regie: Jelle de Jonge