Titel: The Rum Diary
Regie: Bruce Robinson
Verschenen: 22 december 2011
Duur: 120 minuten
Cast: Johnny Depp, Giovanni Ribisi, Aaron Eckhart
Genre: Comedy Drama

Freelance journalist Paul Kemp (Johnny Depp) weet dat hij keuzes moet maken voor zijn leven en carrière, maar schuift dat moment zo ver mogelijk voor zich uit. Hij besluit naar zonnig Puerto Rico te vertrekken, om daar bij ‘The San Juan Star’ te gaan werken. Paul’s nieuwe, ietwat vreemde collega’s maken hem wegwijs in de wondere wereld waarover de krant dagelijks de kolommen vult. Bij gebrek aan nieuws op het ongeorganiseerde eiland komt dat er vooral op neer dat ze hun dagen slijten op het terras van hun favoriete bar. Paul kan het al snel zo goed vinden met collega Bob Sala (Michael Rispoli) dat ze huisgenoten worden. Maar dan raken ze verwikkeld in een dubieus ontwikkelingsplan van de rijke Amerikaan Sanderson (Aaron Eckhart). Dat Sanderson een bloedmooie vriendin (Amber Heard) heeft maakt het voor Kemp niet makkelijker. Haar verschijning maakt een onuitwisbare indruk op Paul’s troebele geest en zet hem er zelfs toe aan eindelijk eens een richting te kiezen.

Het verhaal is erg serieus, iets wat ik niet gewend ben van de films waarin Johnny Depp speelt. Paul is een freelancer en komt bij een armoedig krantje in Puerto Rico terecht. De film bevat veel informatie over hoe de journalistiek in Puerto Rico is, en hoe Amerikanen hier mee om gaan. Verder is de film totaal geen comedy, wat ze beweren. Ik heb geen een keer moeten lachen. Ik miste echt ´de´ Johnny Depp rol.

Na anderhalf uur van de film wilde ik hem eigenlijk uitzetten. Het verhaal was saai en niet leuk om naar te kijken.
De enige spanning die erin zat was de achtervolging die een paar minuten duurde. Daarna ging het verhaal weer verder op de saaie tour. De film is gebaseerd op het boek The Rum Diary van Hunter S. Thompson. Ik ben dan toch best benieuwd hoe het boek zal zijn. Misschien scheelt het ook al als er een andere hoofdpersoon zou hebben gespeeld in plaats van Johnny Depp. Ik vond de film erg zonde, terwijl het verhaal leuk had kunnen zijn. Qua informatie is de film interessant gezien, maar het is gewoon oninteressant neergezet. Zonde.
Ik was echt zwaar teleurgesteld over deze film

Rating: 3.5/10