Titel: The Lucky One
Regie: Scott Hicks
Verschenen: 7 juni 2012
Duur: 101 minuten.
Cast: Zac Efron, Blythe Danner, Taylor Schilling
Genre: Romantiek

The Lucky One gaat over de Amerikaanse sergeant Logan Thibault (Zac Efron). Tijdens zijn derde missie in Irak vindt hij een foto van een vrouw en overleeft zo een aanslag. Eenmaal thuis besluit hij haar te vinden. Al snel leert hij haar kennen en gaat zelfs bij haar in het familiebedrijf werken zonder dat zij van zijn geheim weet. Ondanks dat ze niks van hem moet hebben in het begin, bloeit langzaam de romantiek op….

Het verhaal is namelijk geschreven door Nicholas Sparks, die onder andere ook The Notebook en Dear John schreef. The Notebook is een van mijn lievelingsfilms, dus ik was erg benieuwd naar The Lucky One. Ik hou van voorspelbare films, omdat die je gewoon een goed gevoel geven wanneer je een film hebt gezien. Zo was het ook bij deze film, alleen het verhaal hangt wel heel erg van toevalligheden aan elkaar. De toevalligheden blijven zich maar ophopen, maar toch zitten er een paar hele verrassende dingen in die de film, wat ik heel leuk vond om te zien. Zo vond ik Zac Efron verrassend goed spelen. Ik had nog steeds het beeld van High School Musical in mijn hoofd, maar die tijd is hij lang en breed gepasseerd. Tegenspeelster Taylor Schilling doet het ook ontzettend goed en de chemie van het stel spat van het scherm af, veel beter dan bij Channing Tatum en Amanda Seyfried in Dear John als je het mij vraagt.
Nu lijkt het alsof ik heel negatief ben over de film, maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet. Het is een prachtige film met mooie beelden van de omgeving, mooie soundtracks en een knappe acteur om naar te kijken. Oke, het is hier en daar iets te zoetsappig en iets te toevallig, maar kijken we daarvoor juist niet naar een film? Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ben je een een ik-haat-romantische-films-omdat-ze-zo-voorspelbaar-zijn, dan raad ik je deze film niet aan, hoewel het slot aangenaam verrassend is. Ben je een liefhebber van romantische films en wil je zien hoe de knappe Zac Efron zijn geliefde in zijn gespierde armen sluit? Kijken. Ik hoor bij de laatste doelgroep, dus ik vond het een geweldige film.

Rating: 7,8/10