Titel: The Best of Me
Regie: Michael Hoffman
Verschenen: oktober 2014
Duur: 118 minuten
Cast: James Marsden, Michelle Monaghan, Luke Bracey
Genre: Drama, romantiek

In het romantische The Best of Me zien schoolgeliefden Dawson (James Marsden) en Amanda (Michelle Monaghan) elkaar na twintig jaar terug tijdens de begrafenis van een oude vriend. Dawson (Marsden) en Amanda (Monaghan) waren onafscheidelijk op de middelbare school, smoorverliefd en beste vrienden. Wanneer de relatie abrupt eindigt, omdat Dawson gedwongen wordt de relatie te verbreken, gaan ze ieder hun eigen weg en verbreken ze elk contact.

Ruim twintig jaar later, wanneer ze elkaar zien bij een begrafenis, bloeit de liefde weer hevig op. Het leven heeft hen allebei niet geboden wat ze ervan gehoopt hadden en ze hebben elkaar nooit kunnen vergeten.Wanneer Dawson en Amanda weer veel tijd met elkaar doorbrengen, worden ze echter ook geconfronteerd met de keuzes die ze in hun leven hebben gemaakt en de dromen die ze samen deelden. Kan het verleden herschreven worden en kan echte liefde alles overwinnen?

Mening Yara:
Het duurde even voordat ik de juiste woorden kon vinden voor het schrijven van de recensie van deze film. Ik moet eerlijk zijn: wat een onwijs mooie film. Meerdere keren heb ik keihard gehuild. Dit is een verhaal van Nicholas Sparks zoals we gewend zijn van hem. Een film met heel veel emoties en een brandende liefde.

Wat ik erg leuk vond aan deze film is dat het verhaal vanuit twee perspectieven werd verteld. Het verhaal uit het verleden en het verhaal uit het heden. Het einde vond ik tragisch, niet het soort einde dat ik zou verwachten voor een Nicholas Sparks film.

The Best of Me is een echte must see als je gek bent op romantische films en vooral de films van Nicholas Sparks. Van het begin tot het einde was ik erg geïnteresseerd in het verhaal en vooral de hoofdpersonages: wat gaat er tussen de twee gebeuren? En hoe loopt het verhaal af? Zet je reep chocolade, doos tissues en een pot thee maar klaar: deze film heeft een gegarandeerde huilfactor.

Mening Tedje:

Ik heb een zwak voor films van Nicholas Sparks. The Notebook, Dear John, The Lucky One, Safe Haven, ik vind ze allemaal mooi. De films spelen zich eigenlijk allemaal af in het zuiden van de VS, goddelijke man en knappe vrouw uit verschillende klassen worden verliefd op elkaar en er gaat altijd iets fout. Zonsondergangen, prachtige beelden, zoenen in de regen. Oh, en de filmposters lijken ook allemaal nog eens op elkaar. Dat is een Nicholas Sparks film. Of het erg is? Nee, absoluut niet. Ik smul van dit soort films. En ik ben niet de enige geloof ik. Het concept werkt gewoon.

De tienerversies van Amanda en Dawson worden gespeeld door Liana Libretto en Luke Bracey. De jonge Dawson lijkt meer op een jonge versie van Heath Ledger dan de jonge James Marsden, maar dat zien we dan maar even door de vingers. Hij werkt met een bezweet lichaam in de tuin, ik bedoel, dat hebben we hem al lang vergeven. Dawson komt uit een niet zo’n leuk gezin. Hij wordt mishandeld en zijn familie loopt met wapens op zak, terwijl Amanda uit een rijk gezin komt waar haar vader bereid is om Dawson 80.000 dollar te betalen om Amanda te verlaten.

Toch heeft The Best of Me geen typisch goed aflopend einde. Veel ga ik er niet over verklappen, maar ik wil je wel aanraden, net als Yara, om er flink wat tissues bij te pakken. Als je het droog kunt houden tijdens de film, dan ben je wel een tough cookie.

Rating: 8/10