Film: Moonwalkers - Adorable Books
Filmrecensies

Film: Moonwalkers

Moonwalkers
Rupert Grint, bekend van de films Harry Potter, is terug! Hij speelt de hoofdrol in Moonwalkers. Eigenlijk alleen daardoor zou je deze film al moeten zien. We gaan terug naar het jaar juli 1969.

Juli 1969. Tom Kidman (Ron Perlman), een CIA-agent, wordt naar Londen gestuurd om Stanley Kubrick te zoeken. Dit in een poging hem te overtuigen om een nagebootste maanlanding te filmen in het geval de Apollo zal falen. Hij vindt Kubrick echter niet. In zijn plaats ontmoet hij Jonny, een manager van een louche rockband. Ze zijn elkaars nachtmerrie, maar zullen moeten samenwerken om hun missie te volbrengen… het verwezenlijken van de grootste zwendel allertijden.

Moonwalkers is een film die waarschijnlijk vooral bekend wordt doordat Rupert Grint erin mee speelt. Bekend van zijn rol als Ron in Harry Potter. Daarnaast is het een film die vooral erg verrassend is en onverwacht uit de hoek komt.
De film speelt zich af in 1969, wanneer Amerika besluit om de eerste mens op de maan te zetten. Ze zijn echter wel bang dat dit gaat mislukken en hebben daarom een plan B nodig. Kidman (Ron Perlman) gaat er voor zorgen dat er een film wordt gemaakt over deze landing. Ze kunnen de film dan uitzenden, mocht de landing niet lukken. Met een hoop geld vertrekt hij naar Londen en komt daar Jonny (Rupert Grint) tegen. Jonny doet zich voor als iemand anders om het geld in handen te krijgen. Later blijken de twee elkaar toch hard nodig hebben om te overleven in het wereldje.
De film was helemaal niet zoals ik had verwacht. De trailer is vrij braaf en de film is eigenlijk het tegenovergestelde. Er komt een hoop bloed in voor en sommige stukjes zijn vrij bruut gefilmd. Daarnaast is er veel moord, echt veel moord. Toch worden al deze dingen op een komische manier in elkaar gezet en dat maakt het toch de komedie, zoals hij wordt bestempelt. Wel is deze film vooral gericht op mannen. De humor is echt iets voor jongens en het is totaal geen typische komedie. Mocht je hier van houden, is de film wel echt het kijken waard.

‘Ik had niet verwacht dat deze film zou zijn zoals hij is’

Dan de acteurs in de film, want echt, die verdienen toch wel een dikke duim omhoog. Rupert Grint speelt zijn rol onwijs goed. Even was ik bang dat je te veel zou denken ‘uit Harry Potter’, maar gelukkig heb ik daar geen moment aan gedacht. Hij laat duidelijk zien dat hij gewoon een ontzettend goede acteur is. Ron Perlman is de nuchtere en een beetje bizarre acteur. Hij zet zijn rol heerlijk droog neer en komt heel goed over als iemand die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Ook zijn rol is ijzersterk. Dan heb je nog Robert Sheehan die duidelijk veel plezier had in zijn rol. Hij speelt de jongen die vrijwel de hele film door stoned is. Het is goed te zien dat hij echt heeft genoten van zijn rol en dit straalt hij dan ook enorm uit. Eigenlijk is de hele cast uitmuntend, waardoor de film toch een goede waardering krijgt.
Ik had niet verwacht dat deze film zou zijn zoals hij is. Heel grappig en zelfs met een serieuze verhaallijn. De film is echt een aanrader als je van wat hardere komedies houdt, met een grappige ondertoon.

Titel: Moonwalkers
Regie: Antoine Bardou-Jacquet
Verschenen: 31 maart 2016