Deze boekverfilming moet je echt zien: Love, Simon

Film: Love, Simon

Love, Simon

Iedereen verdient de ware liefde. Maar voor de zeventienjarige Simon Spier (Nick Robinson) is het net iets ingewikkelder: hij moet zijn familie en vrienden nog vertellen dat hij homoseksueel is én hij weet niet wie de anonieme klasgenoot is op wie hij online verliefd is geworden. Het oplossen van beide kwesties blijkt hilarisch, angstaanjagend en zet zijn leven totaal op zijn kop.

Nadat ik in augustus het boek Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld las, wist ik een ding zeker: dit zou een geweldige boekverfilming kunnen worden. Het verhaal was enorm origineel en lag me direct. Toen ik las dat het boek ook daadwerkelijk verfilmd werd met onder meer Nick Robinson in de hoofdrol was het duidelijk: dit. zou. een. geweldige. film. worden.

Het verhaal draait om Simon. Simon heeft eigenlijk een perfect leven. Zijn ouders zijn geweldig (en gelukkig), hij heeft de allerleukste vrienden en hij heeft het prima op school. Hij heeft een geheim: hij valt op mannen. En niemand weet het. Hij vraagt zich af waarom het belangrijk is dat homo’s en lesbi’s zichzelf outten, terwijl hetero’s dat niet doen. Gek, toch?

‘Love, Simon is een film met een bijzonder onderwerp en een feelgood gevoel’

Simon ontmoet via het internet een jongen op zijn school die, net als hij, gay is en heeft nauw contact met hem. De jongen in kwestie noemt zichzelf Blue, zijn echte identiteit is onbekend. Simon wil weten wie het is en neemt je compleet mee in zijn zoektocht naar Blue. Iedere keer lijkt Simon te weten wie het is, maar dan blijkt het hem toch niet te zijn. Simon zijn hele leven stort in wanneer een jongen uit zijn jaar erachter komt dat Simon op jongens valt, hij dreigt hem te outten en chanteert hem. Simon wrikt zich in allerlei bochten om dit te voorkomen waardoor hij soms verkeerde beslissingen maakt die zijn vriendschappen onder druk zetten.

Love, Simon zorgt ervoor dat je een hoog feelgood gevoel hebt: het einde vond ik geweldig en het is een heerlijke wegkijker. Een paar keer heb ik met tranen in mijn ogen gezeten maar ik heb meermaals met een grote lach op mijn gezicht gekeken naar deze film. Ik wil hem heel snel nog een keer zien!

Love, Simon

Titel: Love, Simon
Regie: Greg Berlanti