Titel: Last Knights
 Regie: Kazuaki Kiriya
 Verschenen: 3 april 2015
 Duur: 115 minuten
 Cast: Clive Owen, Morgan Freeman, Aksel Hennie
 Genre: Actie, avontuur

Als een krijgsmeester gedwongen wordt een verschrikkelijke daad te verrichten vanwege de manipulatie van een corrupte raadsheer van de keizer, raakt hij aan lager wal. Hij wordt een schim van zichzelf. Zijn trouwe krijgers besluiten vervolgens om wraak te nemen op de verantwoordelijke. Maar zijn ze zonder hun leider hiertoe in staat?

Mijn mening:
Toen ik zag dat Morgan Freeman in deze film meespeelde, was het zeker een film die ik moest zien. De trailer zag er ongelooflijk veelbelovend, origineel en spannend uit. Een film vol met actie, bloed en natuurlijk fantastische auteurs. Wat kon er nog mis gaan in deze film? Nou, een hoop. Het is zeker niet een film die je op je vrije avondje tussendoor zal gaan kijken omdat je zin hebt in een gezellige avond. De actie in de film is er zeker, maar de film loopt ontzettend traag. Het verhaal begint heel goed (maar ietwat vaag) en valt dan ineens in enorm gat. Het verhaal loopt saai en eigenlijk weet je maar niet goed waar het verhaal nou eigenlijk heen gaat. Voor je gevoel hangt het verhaal niet goed samen en kloppen de verhaallijnen niet goed. Toch is de film niet geheel vreselijk. De acteurs maken echt een hoop goed en de beelden in de film zijn ontzettend mooi. Als ik niet kijk naar het verhaal, vond ik het echt een goede film en mooi opgezet. Gelukkig maakt het einde van de film een hoop goed. Daar vallen een paar stukjes op z’n plek en het maakt de hele film nog iets spannender. Natuurlijk zijn er nog steeds een hoop vage dingen en veel stukjes snapte ik nog steeds niet goed. De hele film is eigenlijk een beetje een net niet gevalletje. Hij zit wat lastiger in elkaar en ik denk dat het daardoor moeilijker is om naar te kijken. Toch zou ik deze film niet helemaal afraden. Als de trailer je aanspreekt moet je het waarschijnlijk gewoon een kans geven. Ik vond het einde heel goed, en daardoor heeft de film toch een klein pluspuntje van mij gekregen.

Rating: 6/10