Film: Gifted - Adorable Books

Film: Gifted

Afgelopen weekend keek ik de film Gifted. Een prachtige dramafilm over een man die onverwachts de zorg van zijn nichtje op zich moet nemen.

In een kustplaats in Florida voedt de alleenstaande Frank Adler (Chris Evans) een wonderkind op: zijn energieke en jonge nichtje Mary (Mckenna Grace).

Frank woont alleen in de kustplaats Florida. Wanneer zijn zus zelfmoord pleegt, krijgt hij de zorg van zijn jonge nichtje Mary in zijn handen. Frank probeert zo goed mogelijk deze zorg op zich te nemen en Mary alledaagse dingen bij te brengen. Maar Mary is niet zomaar een kind, ze is hoogbegaafd. Frank wordt voor een keuze gesteld: Mary kind laten zijn en naar een normale basisschool sturen, of met een speciale beurs hoger onderwijs laten volgen. Wanneer zijn moeder, Mary’s oma, zich ermee gaat bemoeien, lopen de spanningen zo hoog op, dat de twee in de rechtbank eindigen. Waar ze strijden om de voogdij van Mary. Alleen heeft zijn moeder hele andere plannen met Mary dan Frank heeft.

‘Je sluit de hoofdpersonages van de film Gifted al snel in je hart’

Ik denk dat Gifted een van de beste films is die ik de afgelopen tijd heb gezien. Een prachtige film, die enorm oprecht voelt. Naast dat Frank, gespeeld door Chris Evans, een prachtige man is om naar te kijken, is zijn jonge nichtje ook echt aandoenlijk. Ik houd van het bijdehante kind. Ze is echt, ze zegt wat ze denkt en is enorm slim. Dat zorgt voor de nodige vermakelijke scènes. Hoe Frank met haar omgaat en haar dingen bijbrengt, vind ik intrigerend en mooi. Hij probeert haar op een intellectuele manier Mary hedendaagse lessen bij te brengen. Dit omdat ze nou eenmaal wat verder nadenkt dan een gemiddeld kind van haar leeftijd. Gifted is een prachtige film waarbij het gaat om het opbouwen van een relatie en vertrouwensband tussen een oom en een nichtje. Je sluit de twee meteen in je hart, eveneens als de altijd vrolijke en eerlijke buurvrouw Roberta. Ik vind de spanningsboog van de film ook goed opgebouwd. Aan het eind neemt de film nog een verrassende wending. Al met al, kan ik deze film zeker aanraden.

Gifted

Titel: Gifted
Regie: Marc Webb