Film: All you need is love - Adorable Books

Film: All you need is love

All you need is love, hét programma dat half Nederland op kerstavond zit te kijken. Het jarenlange succes van deze tv-show, heeft ervoor gezorgd dat er nu een film is gebaseerd op het programma: All you need is love. Deze romantische komedie van eigen bodem, kunnen we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Ik zag hem afgelopen woensdag in de bioscoop tijdens ladies night.

Maarten ter Horst, de presentator van het populaire TV-programma All You Need Is Love, verdwijnt op de vooravond van de befaamde kerstspecial. Hij stapt zonder dat zijn redactie het weet op het vliegtuig en vlucht naar de Schotse hooglanden.

De kerstspecial komt steeds dichterbij en producer Olav en assistent Japie zoeken wanhopig naar een nieuwe host… Ondertussen bereidt ook de rest van Nederland zich voor op kerstavond en wordt de redactie hoopvol aangeschreven. Lukt het hen om zonder Dr. Love gebroken harten te lijmen en alle geliefden te herenigen?

Maarten ter Horst zit niet lekker in zijn vel. Hij heeft de liefde van zijn leven verloren en kan zich er niet tot zetten om de liefdesshow van het land te presenteren. Zonder ook maar iets te zeggen, stapt hij op het vliegtuig naar Schotland. Zijn assistent Japie doet er alles aan om hem terug te krijgen, maar als dat niet lukt, moet hij toch echt op zoek naar een vervanger. Terwijl Maarten ondertussen op zoek is naar zichzelf en een heftige gebeurtenis in zijn leven probeert te verwerken, zijn ze in Nederland ontzettend hard bezig met de kerstspecial van het tv-programma All you need is love. Ze proberen oude liefdes weer op te laten bloeien, families dichter bij elkaar te brengen en vooral heel veel mensen te verrassen met de liefde van hun leven.

‘Deze film is zo fout dat het leuk wordt’

O wat een cliché film. Zo cliché dat het eigenlijk te erg voor woorden is, maar toch weet deze film mij genoeg te boeien om hem af te kijken. Kijk het is niet zo dat deze film slecht is, maar je moet er ook niet veel van verwachten. Het is een heerlijke film om bij weg te zwijmelen en je verstand op 0 te zetten. Voor de film All you need is love is weer half bekend Nederland opgetrommeld. Er zitten super veel BN’ers in deze film, wat het ook wel weer leuk maakt. De film bestaat uit heel veel verschillende verhaallijnen, daardoor bestaat de film vooral uit korte scènes en verloopt de film vlot. Ik vind het zelf niet storend dat je verschillende verhaallijnen door elkaar moet volgen, aangezien de film zo simpel is, dat je niet te erg hoeft op te letten om het te begrijpen. De film is af en toe een beetje flauw en het komt vaker voor dat de grappen niet aanslaan, dan dat ze dat wel doen, maar af en toe hoorde je toch wel een lichte grinnik door de bioscoopzaal gaan. Hier en daar een tikkeltje overdreven, maar ach, vrolijk worden we allemaal door deze film. O en mag ik nog even een opmerking maken over de acteurs die een Limburgs accent probeerden na te doen? Dit was echt vreselijk. Maar daardoor heb ik me wel kapot gelachen! Kortom, leuke film voor een simpel avondje op de bank, maar verwacht er niet teveel van!

All you need is love

Titel: All you need is love
Regie: Will Koopman