Offergave (academicus vampyrus #6) – Richelle Mead

OffergaveTitel: Offergave (academicus vampyrus #6)
Auteur: Richelle Mead
Verschenen: januari 2012
Pagina’s: 575
Uitgever: Moon

Rose heeft altijd geleefd volgens haar eigen regels. Ze brak de wet door met haar beste vriendin Lissa weg te lopen van St. Vladimir, versloeg koningin Tatiana en werd verliefd op haar mentor Dimitri. Nu heeft de arm der wet haar ingehaald en zit ze in de gevangenis voor een misdaad die ze niet eens heeft gepleegd. De tijd dringt en Rose verkeert in levensgevaar. De grote vraag is: als je leven in het teken staat van het redden van anderen, wie redt jou dan?

Mening over Offergave

Het laatste deel in de Academicus Vampyrus-serie. Op de voorkant van het boek staat “een groots roman”. Dit klopt zeker weten, geen twijfel over mogelijk. Het vorige deel is heel erg open gestopt en dit deel gaat daar op verder. Hierdoor kom je meteen in het verhaal te zitten. Rose moet haar onschuld gaan bewijzen, maar hoe? Zoals elk deel leest het boek ontzettend lekker door. Dit is een van die boeken die je niet kan weg leggen, en als je het moet wegleggen dat je dit met grote spijt doet.

Toen ik de laatste bladzijde omsloeg ontstond er bij mij alleen maar verwarring. Het is het einde van het boek! Maar ik heb nog vragen, heel veel vragen. En waar blijven de antwoorden?!

Hopelijk krijg ik deze antwoorden te weten in mijn, hopelijk, nieuwe verslaving. Namelijk de nieuwe serie van Richelle Mead. Ja, ik ben ongelooflijk verslaafd geweest aan deze serie. Zeker weten de beste serie die ik tot nu toe heb gelezen. Groots, meeslepend, ontroerend. Een aanrader voor iedereen die van fantasy en young adult houdt. Ik ben fan van Richelle Mead en deze geweldige serie!

Meer recensies lezen van de boeken van Richelle Mead? Klik dan hier.