Met een been in het graf – Jeaniene Frost (Nachtjagers #2)

Met een been in het graf Titel: Met een been in het graf
Auteur: Jeaniene Frost
Verschenen: februari 2014
Pagina’s: 333
Uitgever: Xanders Uitgevers

Half-vampier Cat Crawfield werkt nu als geheime agent voor de overheid om de wereld te ontdoen van de ondoden en ze gebruikt alle skills die ze van Bones, haar sexy en uiterst gevaarlijke ex, geleerd heeft. Als Cat zelf op de lijst staat om uitgeschakeld te worden is Bones de enige die haar kan helpen. In dit tweede deel van de Nachtjagers-serie ziet Cat zich wederom genoodzaakt om met Bones samen te werken en dit maakt van alles in haar los. Cat probeert om hun relatie zakelijk te houden, maar ze kan haar verlangens voor Bones niet eeuwig onderdrukken…

De magische sensatie van het moment.

Mening over Met een been in het graf

Het tweede deel van de Nachtjagers serie vond ik beter dan deel één. Ik keek er een beetje tegenop om te beginnen met Met een been in het graf, omdat deel één een beetje tegenviel. Eenmaal begonnen merkte ik dat ik dit boek veel leuker vond! Ik heb het boek vrij snel uitgelezen, want het was een knap spannend boek.

Normaal begint een vervolg van een boek waar het vorige verhaal is geëindigd. Bij dit boek is dat niet zo. We zijn 4 jaar verder in dit boek. Cat werkt voor een geheime organisatie en doodt samen met een team vampiers, ghouls en andere wezen in het midden van de nacht. Ze heeft het helemaal voor elkaar: Een baan, een huis, een aardige (niet vampier!) vriend die dierenarts is, een beste vriendin en een kat. Het is 4 jaar geleden sinds Cat Bones voor het laatst heeft gezien. Ze heeft hem min of meer uit haar leven verbannen. Op de bruiloft van haar beste vriendin duikt hij ineens op, als een “beste vriend” van de bruidegom (ik dacht alleen maar “yeah, right!”)

De spanning in Met een been in het graf is om te snijden. Jeaniene Frost kan de scenes vol met actie zo perfect beschrijven, heerlijk! In dit boek merkte je wel dat de erotische scenes ook wat uitgebreider waren beschreven. In het begin kon ik die nog wel handelen, maar op een gegeven moment begon ik mijzelf min of meer te ergeren er aan. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van boeken vol met erotiek. De erotiek wordt al snel vergeten wanneer je ze vergelijkt met de actie scenes. Man, oh, man! Ik hou wel van goede actie in een boek. Dat maakt het juist zo spannend dat je door moet blijven bladeren.

Met een been in het graf is me veel beter bevallen dan deel 1

Frost kan de personages zo goed beschrijven, ongelofelijk. Bones is de sexy vampier, en hoe zij hem beschrijft is onvoorstelbaar. Cat is een stoer mens, ik zou haar wel eens in het echt willen ontmoeten. Daarnaast heeft Frost het verhaal zó ongelofelijk echt gemaakt dat het lijkt alsof het midden in jouw wereld afspeelt. Het lijkt net of je er zelf in zit. Spannende boeken waar je in wordt gezogen, dat is iets waar ik van houd.

Ik ben zo blij dat dit boek mij beter is bevallen dan deel 1. Ik denk omdat ik dit boek meer spannend vond op de één of andere manier. Ik kan in ieder geval niet wachten op deel 3!