Boekrecensies,  Fantasy

Titel: Harry Potter en de Steen der Wijzen
Auteur: J.K. Rowling
Verschenen: 1998
Pagina’s: 282
Uitgever: Harmonie
Originele titel: Harry Potter and the Philosopher’s Stone

Harry Potter is een doodgewone, maar ongelukkige jongen die sinds de dood van zijn ouders bij zijn saaie en hardvochtige oom en tante woont, in de bezemkast onder de trap. Op een dag arriveert er een geheimzinnige brief voor hem. En daarna nog een, en nog een. De brieven veranderen Harry’s hele leven: hij wordt gered door een woeste figuur op een vliegende motorfiets en hij komt erachter wie zijn verongelukte ouders waren. Met een speciale trein die vertrekt van Perron 9 3/4 belandt hij op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, waar hij alles leert over bezemstelen, toverdranken en monsters. En uiteindelijk moet Harry het opnemen tegen zijn aartsvijand Voldemort, een levensgevaarlijke tovenaar.

Mening over Harry Potter en de Steen der Wijzen

Ik denk dat iedereen de boeken over Harry Potter wel kent. Ik kende ze ook al heel lang en al jaren hebben wij ze in huis. Mijn moeder en broer waren me al voor met het lezen, die verslonden de boeken meteen toen ze uitkwamen. Ik heb nooit de drang gehad om ze te lezen. Tot laatst. Ik wilde ook weleens over Harry Potter gaan lezen. De films heb ik natuurlijk allemaal al lang en meerdere malen gekeken en daar ben ik werkelijk dol op. Ik was alleen bang dat door de films de boeken minder leuk waren om te lezen. Maar ik had het mis.

Toen ik vorige week begon in Harry Potter en de Steen der Wijzen, het eerste deel in de meest bekende reeks ter wereld, kon ik het boek amper wegleggen. Iedereen had gelijk, de boeken zijn verslavend. Ik las het boek in een ruk uit en ik wil meer. Het leuke aan de boeken is dat je meer van de gedachtes te lezen krijgt. Het vertelt wat meer achtergrondinformatie dan de films doen. Het is super leuk om weer opnieuw aan het Harry Potter avontuur te beginnen en dit keer in leesvorm. Ik weet zeker dat een recensie over het tweede boek snel zal volgen!

Meer recensies lezen van de boeken van J.K. Rowling? Klik dan hier.