Boekrecensies,  Fantasy,  Young adult

Crescendo (Hush, hush #2) – Becca Fitzpatrick

crescendoTitel: Crescendo (Hush, hush #2)
Auteur: Becca Fitzpatrick
Verschenen: december 2015
Pagina’s: 376
Uitgever: Moon

Nora Grey is verstandig, slim en loopt nooit in zeven sloten tegelijk. Haar eerste fout was om verliefd te worden op Patch. Patch maakt de ene fout na de andere en heeft een verleden dat verre van brandschoon is. Verliefd worden op Nora is het beste dat hem ooit is overkomen. Maar kunnen Nora en Patch een brug slaan tussen hun twee verschillende werelden als dat betekent dat hun hart op een hartverscheurende manier op de proef wordt gesteld?

Mening over Crescendo

Nadat ik Hush, hush uit heb gelezen kon ik niet wachten meer en startte ik direct in het vervolg: Crescendo. Ik vond Hush, hush een onwijs leuk boek: spanning, fantasy, liefde… Vrijwel alle elementen die ik in een boek zoek, zaten hier in.

Crescendo gaat verder waar Hush, hush is geeindigd. Je weet dat Patch een relatie met Nora Grey heeft, maar dit is zo makkelijk nog niet. Officieel mag Patch namelijk geen relatie met Nora hebben. Hun relatie neemt een compleet andere wending. Gedurende het hele boek twijfelt ze aan Patch, aan zichzelf, hun relatie en vooral wat ze moet doen.
In dit verhaal leer je Patch beter kennen, maar ook zijn beste vriend Rixon en de beste vriendin van Nora: Vee. Daarnaast komt er een nieuw personage aan bod genaamd Scott, een oude vriend van Nora. Hij is vanaf het eerste moment een groot mysterie en je vraagt je daardoor af of hij wel de juiste intenties heeft. Dit heeft het verhaal onwijs spannend gemaakt, want ik bleef me continu afvragen wie die Scott was en wat hij wilde.

Desondanks dat het verhaal heel spannend was, vond ik hem wel minder goed dan deel 1. Hush, hush zat naar mijn idee beter in elkaar. Wel merkte je heel duidelijk dat Becca Fitzpatrick beter is geworden in het uitwerken van de personages en de spannende scènes, want je hebt in dit boek de kans om de personages veel beter te leren kennen én om op het puntje van je stoel te zitten van de spanning.
Bij het einde van het boek eet je zowat je nagels op van de spanning, dit heeft Becca Fitzpatrick erg goed gedaan! Nadat ik het boek heb uitgelezen kon ik alleen maar denken ‘ik wil meer van deze serie!’, gelukkig hebben de boekgoden mijn gebeden gehoord, want begin februari komt het derde deel uit. Ik kan niet wachten!

Meer recensies lezen van de boeken van Becca Fitzpatrick? Klik dan hier.

Rating: 3,5/5