Zwaar Verguld! – Chantal van Gastel

Zwaar verguld Titel: Zwaar Verguld!
Auteur: Chantal van Gastel
Verschenen: 2013
Pagina’s: 320
Uitgever: The House of Books

Eindelijk heeft Isa haar sprookjeseinde met haar grote liefde Ruben gekregen. Ze gaan trouwen! Voor het eerst in haar leven heeft Isa eigenlijk niets te wensen over. Maar dat geldt niet voor haar dierbare vrienden. Floor en Mas worden overvallen door de extreme vroeggeboorte van hun kindje. Dan zijn er nog Isa’s ouders en schoonouders, die iets heel anders verstaan onder een kleine en intieme bruiloft dan het aanstaande paar zelf. Isa neemt zich voor haar grote dag door niets of niemand te laten verpesten. Zolang ze maar in die ene perfecte bruidsjurk past. Ze is vastbesloten om een happy end te krijgen, voor haar en al haar vrienden. Maar is dit wel voor iedereen weggelegd?

Mening over Zwaar Verguld!

Er is een einde aan de Zwaar!-serie van Van Gastel gekomen. Na het eerste en het tweede deel Zwaar Verliefd! en Zwaar Beproefd! kon ik niet wachten om het derde deel van de trilogie te gaan lezen. Of je dit boek ook kunt lezen zonder de eerste twee delen gelezen te hebben? Het zou kunnen, maar ik raad het je niet aan. Zulke leuke boeken mag je gewoon niet niet lezen, snap je?

In dit boek ben ik nog meer van Isa en Ruben gaan houden. Wat een heerlijk stel en soms had ik even het idee dat ik erbij was. Het boek bevat weer ontzettend veel humor (lees: rennen achter aapjes aan), maar het is niet alleen maar leuk. Floor en Mas worstelen met hun vroeg geboren kindje Luca. Het boek verveelt je geen moment en ik kon daardoor ook niet stoppen met lezen. Het laatste hoofdstuk heeft mij echt verrast. Toen ik het boek dichtsloeg, of eigenlijk de laatste bladzijde wegdrukte op mijn e-reader, moest ik even een klein traantje laten.

Ik heb genoten van Zwaar Verguld! en ik vind het ontzettend jammer dat er niet nog een boek komt. Ik zie een potentieel verhaal voor een nieuwe film!

Meer recensies lezen van de boeken van Chantal van Gastel? Klik dan hier.