Adorable Bookclub,  Boekrecensies,  Thriller

Cel 7 – Kerry Drewery

Vanaf vandaag ligt Cel 7 in de winkel! Laura, van de Adorable Bookclub, heeft het boek Cel7 gelezen, geschreven door Kerry Drewery. Benieuwd wat zij ervan vindt? Je leest het in deze recensie!

In een wereld waarin rechters zijn afgeschaft en het publiek via een realityshow beslist of iemand schuldig is of niet, wacht een minderjarig meisje zeven dagen lang op haar doodvonnis. De countdown begint hier…
De geliefde multimiljonair en beroemdheid Jackson Paige wordt op koelbloedige wijze vermoord. Hoofdverdachte is de 16-jarige Martha. Ze wordt bij het lijk gevonden, met een pistool in haar hand. Voor de kijkers van de razendpopulaire realityshow Dood is gerechtigheid is het een uitgemaakte zaak, zeker wanneer Martha meteen schuld bekent. Maar is ze wel zo schuldig als de media het publiek wil doen geloven? Of is er meer aan de hand?

Cel 7 begint meteen zo spannend! Je wordt direct meegenomen in het verhaal. Het begint met de moord scène waar Martha wordt opgepakt voor de moord op een bekendheid en daarbij gelijk cel 1 in moet. Daarbij ontmoet ze Eve Stanton, haar hulpverleenster. Martha moet nog niks van Eve hebben en is tamelijk eigenwijs, wat erg leuk is om te lezen. Vooral omdat Eve doordringt op het feit dat Martha zo makkelijk heeft bekend. Maar dan krijgen de twee langzaam een band en komt Eve erachter dat er meer achter het verhaal zit dan Martha loslaat.

Het rechtssysteem zoals wij het kennen is afgeschaft. Zodra er iemand door de politie wordt opgepakt beginnen ze in cel 1 en eindigen in cel 7, waarbij ze iedere dag naar een andere cel gaan. De straf is alleen maar de doodstraf en de kijkers van Dood is gerechtigheid kunnen stemmen op schuldig of onschuldig. Hiervoor betaal je iedere keer dat je stemt een geldbedrag. Zo is het dat eigenlijk alleen maar de rijke mensen kunnen stemmen en de arme mensen niet. Iedere dag gaat Martha dus naar een andere cel, waarbij de cellen steeds erger worden.

‘Ik kan niet wachten op het vervolg van Cel 7!’

Er zijn verschillende manieren waarop ze mentaal en fysiek gemarteld wordt in de cellen. Zo is er een cel die haar hallucinaties brengt door gas en dan de belangrijkste cel, cel 7 waarin de stoel van de executies staat. Tijdens deze dagen kom je erachter dat Martha een groot geheim bewaart, wat ze op de laatste dag prijs gaat geven. Ondertussen is er ook nog een tv-programma, Dood is gerechtigheid, waarin Kristina het publiek probeert te overtuigen waarom Martha schuldig is en dus de doodstraf verdient. Rijke mensen kunnen zoveel stemmen als ze willen op schuldig of onschuldig, terwijl de armere mensen uit de Rises dit niet voor elkaar krijgen. Daarnaast probeert Eve door middel van Isaac en oud-rechter Cicero Martha te redden. Isaac heeft hierin een hele belangrijke rol, hem leer je dan ook goed kennen in het midden van het verhaal.

Cel 7 leest erg fijn. Je leest telkens vanuit verschillende personen en leert ze dan ook echt goed kennen. Kerry Drewery heeft een hele fijne schrijfstijl. Ze houdt het spannend op de juiste momenten en zorgt ervoor dat je het boek zo snel mogelijk wil uitlezen. Het is een thriller, maar wel eentje waarvan je het einde als een verrassing komt! Ik ben dan ook erg benieuwd naar het tweede deel en kan dan ook niet wachten totdat ik die kan aanschaffen.

Cel 7

Titel: Cel 7
Auteur: Kerry Drewery