Recensie: Blind date - Marelle Boersma
Adorable Bookclub, Thriller

Blind Date – Marelle Boersma

Janneke van de Adorable Bookclub, las het boek Blind date van Marelle Boersma. Wat vindt ze van dit boek en is het de moeite waard om te lezen? Lees haar recensie nu hieronder!

Moon is single en zoekt haar geluk in het datingcircuit. Ze houdt een blog bij met alles wat ze meemaakt. Haar blog groeit uit tot een gigantisch populaire plek waar mensen elkaar ontmoeten. Ze krijgt steeds meer reacties, maar een van haar volgers is wel erg fanatiek. Hij wil haar. Het leven van Moon staat op het spel. Er is een oplossing, maar die is wel erg rigoureus…

De psychologische thriller Blind date is het eerste boek dat ik van Marelle Boersma heb gelezen, maar deze auteur heeft al veel meer geschreven en ook een aantal keer de Crimezone Thrilleraward gewonnen. In Blind date wordt het verhaal van Moon verteld vanuit drie perspectieven: vanuit haarzelf, haar vriendin Amy en haar baas Tanja. De verschillende perspectieven werken goed voor het verhaal. Je leert deze vrouwen beter kennen en elk personage heeft zijn eigen kenmerken die goed overkomen. Ook kom je via Tanja en Amy meer te weten over Moon, ondanks dat ze beiden een ander beeld over Moon scheppen. En ook aan Moons eigen gedachtegangen is af en toe geen touw vast te knopen. Dat zal waarschijnlijk wel de bedoeling zijn, maar hierdoor blijven de personages wat aan de vlakke kant. Je krijgt geen mogelijkheid om een goed en geloofwaardig beeld van Moon te ontwikkelen.

De blog van Moon wordt steeds populairder en ze krijgt uit onverwachte hoek de mogelijkheid om haar blog verder te ontwikkelen. Dit lijkt een droom die uitkomt. Helemaal als haar oude vlam Nick weer opduikt. Wanneer hij aanbiedt om haar te helpen en zo hun krachten te bundelen, merkt Moon dat ze langzaam de controle aan het verliezen is. Controle over haar blog, zichzelf en haar leven.

Langzaam maar zeker worden de eindjes aan elkaar geknoopt, met een einde dat je niet ziet aankomen.

Een hoog verslavingsgehalte heeft deze thriller helaas niet. Vooral in het begint kabbelt het verhaal wat voort. Je komt steeds meer over Moon te weten en veel van de hoofdstukken eindigen in een soort cliffhanger, waardoor je wel wil verder lezen. Alleen gaat het volgende hoofdstuk vervolgens weer verder over iets anders, waardoor het effect van de cliffhanger weg is en de drang om door te lezen wordt tegengehouden. Tegen het einde wordt het spannender. Langzaam maar zeker worden de eindjes aan elkaar geknoopt, met een einde dat je niet ziet aankomen. Het einde roept vragen op die niet beantwoord worden. En ook als je zelf gaat terugdenken, kom je er op sommige punten er niet uit.

Ondanks dat het op een aantal punten tegenvalt, is Blind date een spannend verhaal dat inspeelt op actuele gebeurtenissen, maar iets mist waardoor je niet helemaal wordt ondergedompeld in het verhaal.

Girl Online Going Solo

Titel: Blind date
Auteur: Merelle Boersma